fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Opłaca się inwestować w markę

Fotorzepa, Marian Zubrzycki
W konkurencji w kraju polskie marki w większości branż radzą sobie całkiem dobrze - mówi Grzegorz Urbanek, prof. nadzw. dr hab. Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.
Rz: Od kilku lat bada pan wpływ marek na wyniki finansowe spółek giełdowych. Na czym ten wpływ polega?Grzegorz Urbanek: Moje badania potwierdzają, że spółki mające silne marki osiągają wyższą rentowność na różnych poziomach. Mają też bardziej stabilne wyniki, co zmniejsza ryzyko dla inwestorów. Z badań prowadzonych na bardziej dojrzałych rynkach wynika, że tam potencjał wzrostu wartości firmy dzięki marce jest jeszcze większy, również ze względu na nierzadko globalny zasięg jej oddziaływania. Nasze badania prowadzone w latach 2008–2009 potwierdziły, że marka pomaga także w czasie kryzysu – spółki z silną marką uzyskiwały dużo lepsze wyniki, co przekładało się na wyższą wycenę ich akcji.W których branżach ten wpływ marki jest największy?Tradycyjnie tam, gdzie marki są najsilniejsze, a więc na rynkach dóbr konsumpcyjnych. Również ranking „Rzeczpospolitej" potwierdza siłę marek żywności; najsilniejszą polską marką od lat jest tam Wedel...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA