Krótszy dzień pracy będą mieli 15 maja szczęśliwcy, których pracodawcy włączyli się w kampanię społeczną „Dwie godziny dla Rodziny" Już po raz ósmy z okazji Międzynarodowego Dnia Rodziny organizuje ją w Polsce Fundacja Humanites.

W tym roku akcja odbędzie się pod hasłem „Rodzinne podróże małe i duże"- zachęcając do podróżowania w sensie dosłownym i przenośnym, do odkrywania rodzinnych tajemnic i pamiątek podczas wielopokoleniowych rozmów.

Jak podkreśla prezes Fundacji Humanites, inicjatorka akcji, Zofia Dzik, poprzez udział w kampanii i symboliczne skrócenie czasu pracy o dwie godziny firmy pokazują zrozumienie ról, jakie odgrywamy w życiu. Tym samym budują wizerunek odpowiedzialnego pracodawcy, który troszczy się o pracowników.

Fundacja ocenia, że 15 maja dwie godziny dla rodziny dostaną pracownicy ponad 600 firm i grup kapitałowych, w których czasem jest po kilkadziesiąt spółek. W tegorocznej akcji wezmą udział m.in.: Grupa Tauron, Grupa Erbud, Storck, Mostostal, K2, Alior Bank, Santander Bank, Bank BNP Paribas, Enel-Med, Allianz, Bosch Siemens, Tchibo i Microsoft . Od dwóch lat w akcji uczestniczą także pracodawcy z zagranicy- w sumie z 11 państw.

Jak zaznacza Zofia Dzik, w kampanii Dwie godziny dla rodziny nie chodzi tylko o sam czas dla bliskich - ważna jest także jego jakość tak by czas spędzony razem pomagał budować relacje i zbliżać rodzinę