Reklama

"Rząd Austrii? Tak się kończy udawanie, że nic się nie dzieje"

- Tak się kończy ciągłe udawanie, że "nic się nie dzieje", że akty przemocy to "pojedyncze incydenty", że szczucie na uchodźców to tylko "jedna ze stron sporu". Prowadzi to do "oswajania" neofaszyzmu, rasizmu, antysemityzmu, islamofobii, ksenofobii, nienawiści i przemocy - stwierdziła, komentując utworzenie nowego rządu w Austrii, Marcelina Zawisza z partii Razem.

Aktualizacja: 20.12.2017 08:51 Publikacja: 20.12.2017 07:52

"Rząd Austrii? Tak się kończy udawanie, że nic się nie dzieje"

Foto: tv.rp.pl

qm

Powołanie nowego rządu w Austrii, którego mniejszym partnerem koalicyjnym została partia prawicowo-populistyczna, wywołuje zaniepokojenie części polityków w Brukseli. Socjaliści z Parlamentu Europejskiego podkreślają, że nie można wykluczyć sankcji wobec Wiednia. To nawiązanie do sytuacji sprzed 17 lat, gdy do austriackiego rządu wszedł skrajnie prawicowy polityk, przeciwnik euro, słynący z niechęci do emigrantów Jörg Haider. Słynącemu z życzliwych uwag na temat Trzeciej Rzeszy i faszyzmu eurosceptykowi zarzucano ksenofobię, antysemityzm i skrajny populizm.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Polityka
PO, Nowoczesna i Inicjatywa Polska się zjednoczyły. Tusk: Dobro zwycięża zło, ale musi być silne
Polityka
Współpraca PiS i Konfederacji, ale bez Kaczyńskiego i Morawieckiego? Znamy zdanie Polaków
Polityka
Sikorski o „bredniach” Kaczyńskiego i „wielkoruskim imperializmie”
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Polityka
Sondaż: Której partii Polacy najbardziej nie chcieliby zobaczyć w przyszłym Sejmie?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama