Przemysł spożywczy

Ta tequila kosztuje 30 tysięcy dolarów za butelkę

materiały prasowe
Nie tylko George Clooney korzysta na momencie, w którym jest zapotrzebowanie na luksusową tequilę.

Luksusowe alkohole zawsze będą się dobrze sprzedawać, pod warunkiem, że uda się je odpowiednio wypromować. Ten warunek spełnia już luksusowa meksykańska marka Clase Azul, której tequile można kupić w cenach, bagatela, od 100 do 30 tysięcy dolarów za butelkę.

Początki dwudziestoletniej już marki były jednak zupełnie inne – pierwsze tequile były tanie, paskudne w smaku (jak przyznaje sam Arturo Lomeli, twórca marki) i sprzedawane w zestawie z tandetnym sombrero i wąsem. Lomeli jednak nie poprzestał na sprzedawaniu taniego trunku, tylko zainwestował w szkolenia z marketingu i docenił znaczenie rzemiosła i wysokiej jakości. Obecnie Clase Azul to marka sprzedawana w ręcznie robionych i malowanych ceramicznych butelkach stylizowanych na wielkie młynki do pieprzu.

Lomeli skorzystał na tym samym trendzie, na którym skorzystał George Clooney – na wzroście zapotrzebowania na luksusowe alkohole (w tym tequilę) w USA. Sprzedaż luksusowej tequili wzrosła na tym rynku o 67 procent w ciągu ostatnich dziesięciu lat.

Interesującym faktem dotyczącym marki Clase Azul jest fakt, że choć produkowana w Meksyku, nie jest tam sprzedawana. Właściciel nie chce bowiem walczyć z przyzwyczajeniami smakowymi swoich rodaków, przyzwyczajonych do innej tequili. Lomeli uważa, że jego produkt jest przeznaczony do delektowania się, a nie do wykorzystywania w szotach lub drinkach. Co ciekawe, w podobny sposób pokazywano jedną z polskich marek wódek w jednym z seriali Netfliksa.

Źródło: rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL