„Wiele krajów zawiesiło zachowania nie mające zasadniczego znaczenia, co wpłynęło ujemnie na spożycie kawy poza domem. Ponadto utrata pracy może zmniejszyć popyt zwłaszcza wśród konsumentów, którzy mogą bez niej funkcjonować" — stwierdza jej raport opublikowany w Londynie.
Prognozy dla bieżącej kampanii (październik 2019-marzec 2020) nie zmieniły się, bo większość zbiorów zakończono przed pojawieniem się pandemii, ICO uprzedziła jedynie, że następna kampania może być gorsza z tego powodu. ICO szacuje, że zbiory kawy zwiększą się w 2019/20 o 1,8 proc. do 168,01 mln worków po 60 kg, a jej spożycie wyniesie 166,06 mln worków, o 0,5 proc. więcej od poprzedniej kampanii, gdy wyniosło 165,27 mln worków. W wyniku tego spodziewana produkcja będzie większa od konsumpcji o 1,95 mln worków — podała organizacja z Londynu. Wcześniej przewidywała niedobór 474 tys. ton.