Reklama

Największa sieć handlowa w USA sprzedaje coraz więcej roślinnego mięsa

Beyond Meat sprzedaje coraz więcej swoich produktów w największej sieci handlu detalicznego w USA - Walmart.

Aktualizacja: 09.03.2021 20:22 Publikacja: 09.03.2021 19:40

Największa sieć handlowa w USA sprzedaje coraz więcej roślinnego mięsa

Foto: Bloomberg

ula

Do oferty w ponad 400 sklepach Walmart trafia całkiem nowe produkty, m.in. Beyond Sausage Hot Italian, roślinne kiełbaski. W sieci można już kupić hamburgery Beyond oraz śniadaniowe kiełbaski w kształcie niewielkich kotlecików.

Śniadaniowe kiełbaski trafiły do sklepów Walmart latem zeszłego roku, ale tylko jako oferta czasowa. Od niedawna można je kupować cały czas i są w stałej ofercie.

Beyond Meat, producent roślinnych alternatyw dla mięsa, które mają wyglądać, smakować i wyglądać jak zwierzęce produkty, szybko zwiększa produkcję i sprzedaż, ponieważ podaż na wegańskie zamienniki jest coraz większa. W czasie pandemii wielu Amerykanów przerzuciło się na roślinne mięso.

Walmart zaczął sprzedawać pierwsze produkty Beyond Meat już w 2015 roku, a jesienią zeszłego roku były dostępne już w ponad 800 sklepów w Stanach Zjednoczonych. Teraz można je kupić w 2400 sklepach Walmartu w całych Stanach. Według danych Beyond Meat ich produkty są dostępne w około 28 sklepach w USA. Przychody netto firmy w USA wzrosły w 2020 roku o 104 procent.

Poza ekspansją w sieciach handlowych i sprzedażą gotowych produktów jak kiełbaski czy hamburgery a także mielonego mięsa roślinnego Beyond Burger podpisał kilka umów z dużymi koncernami spożywczymi.

Reklama
Reklama

W styczniu firma poinformowała o umowie z PepsiCo na stworzenie i wypuszczenie do sprzedaży przekąsek oraz napojów, których składnikiem głównym mają być roślinne proteiny. W lutym natomiast poinformowano o podpisaniu umowy o współpracy z McDonald's i Yum Brands, właściciela KFC, Taco Bell i Pizza Hut. Beyond ma opracować dla tych sieci dania z roślinnym mięsem. Dla McDonald's kotlety do burgerów, dla KFC zamiennik kurczaka a dla Pizza Hut ostrą kiełbaskę włoską jako składnik do pizzy. Firma współpracuje także z sieciami Peet's Coffee i Dunkin' tworząc roślinne zamienniki śniadaniowych kiełbasek do kanapek.

Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Przemysł spożywczy
List żelazny dla Henryka Kani podwójnie zaskarżony? Kania nie chce płacić 8 mln zł
Przemysł spożywczy
Asahi ostrzega: dane 1,5 mln klientów mogły wyciec po cyberataku
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Przemysł spożywczy
Sieć Domino’s Pizza ma kłopoty. Kolejny brytyjski szef odchodzi, sprzedaż spada
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama