Polacy spragnieni piwnej niszy

Rewolucja na rynku piwa nabiera rozpędu. Na popularności będą zyskiwać produkty browarów rzemieślniczych. Ucierpią na tym masowe lagery.

Aktualizacja: 06.01.2016 21:01 Publikacja: 06.01.2016 20:00

Polacy spragnieni piwnej niszy

Foto: 123RF

Niespełna 320 mln litrów piw z browarów rzemieślniczych kupią Polacy w 2020 r. – prognozuje firma PwC. To ponaddwukrotnie więcej niż w ubiegłym roku. Oznacza to, że za cztery lata ponad 7 proc. piw sprzedanych w naszym kraju pochodzić będzie z niszowych warzelni. Jeszcze w 2010 r. ich udziały nie przekraczały 2 proc.

Piwni rzemieślnicy wykorzystują modę na piwa inne niż masowe lagery, którymi po latach szybkiego rozwoju nasycili się Polacy.

Pozostało 94% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu