fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Przemysł spożywczy

AmRest sprzedaje serwis PizzaPortal za ponad 30 mln euro

www.fshoq.com
AmRest pozbywa się serwisu do zamawiania posiłków online na rzecz hiszpańskiej grupy Glovo.

Glovo to najpopularniejszy hiszpański agregator dla restauracji, założony w 2015 roku w Barcelonie. To obecnie najszybciej rozwijający się gracz na rynku dostaw jedzenia, prowadzący działalność w 26 krajach. Dotychczasowy właściciel PizzaPortal.pl AmRest Holdings 13 sierpnia br. zbył 100 proc. udziałów w PizzaPortal.pl za łączną kwotę 30 mln euro plus 5 mln euro kwoty warunkowej („earn-out”). Ich wypłata jest zależna od spełnienia kilku warunków zawieszających.

Pizzaportal to wicelider polskiego rynku zamówień posiłków online, prowadzi serwis Pyszne.pl, należący do holenderskiego Takeaway.com. 

Czytaj także: Uniwersytet zakazał sprzedaży wołowiny. Dla dobra planety 

W 2017 roku AmRest Holdings przejął 51 proc. udziałów w PizzaPortal.pl od Delivery Hero, a w 2019 roku zyskał już pełną kontrolę. Przez ostatnie dwa i pół roku firma dynamicznie się rozwijała, zwiększając bazę restauracji do blisko 4 tys. w ponad 300 miastach. Przeprowadzono gruntowną transformację kluczowych obszarów biznesowych, a nowa strategia zaowocowała znacznym zwiększeniem świadomości marki, trzykrotnym zwiększeniem liczby zamówień, blisko 100% wzrostem rok do roku oraz nowymi partnerstwami m.in.: Coca-Cola, Pepsi, BLIK czy VISA.

- W latach 2017-2019 osiągnęliśmy duże sukcesy biznesowe, skupiając się na rozbudowie bazy restauracji i znacznie wzmacniając naszą pozycję w świadomości konsumentów. Zwiększyliśmy liczbę lokali dostępnych na platformie o lubiane przez Polaków marki - mówi Piotr Kruszyński CEO i członek zarządu PizzaPortal.pl. - Glovo, jako nowy właściciel, posiadający know-how i własną flotę, umożliwia nam pożądany rozwój obszaru dostaw, który – obok rozszerzenia oferty o zamówienia i dostawę innych produktów – jest kluczem do zdobycia przewagi rynkowej. Do końca bieżącego roku, planujemy uruchomienie wspólnie nowej usługi w głównych polskich miastach – dodaje. 

Glovo to aplikacja umożliwiająca zamówienie dowolnego produktu w obsługiwanym mieście i jego dostawę w ciągu godziny. Firma posiada 5,5 mln użytkowników oraz 16 tys. punktów partnerskich. Obecnie Glovo działa w 202 miastach w 26 krajach na obszarze Europy, Afryki i Ameryki Łacińskiej. Firma zatrudnia globalnie ponad 1200 pracowników, z czego ponad 400 osób w centrali zlokalizowanej w Barcelonie, a kolejne 35 tys. osób współpracuje z platformą zarobkowo.

Zmiany widać także w Takeaway.com, firma chce się połączyć z brytyjskim Just Eat i powstanie gigant wyceniany na 10 mld euro.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA