Ten największy w historii Dassault ASviation kontrakt zaczęto negocjować w 2008 r., po wygraniu przez francuską firmę przetargu na 126 samolotów, z których 108 miało być zmontowanych w Indiach. Strony nie potrafiły jednak uzgodnić warunków transferu technologii. W kwietniu 2015 podczas oficjalnej wizyty w Paryżu premier Narendra Modi zamówił u władz Francji 36 myśliwców wyprodukowanych we Francji, aby jak najszybciej zaspokoić potrzeby lotnictwa wojskowego Indii, które ma trudności ze stworzeniem 42 eskadr myśliwskich. Jednocześnie Delhi postanowiło anulować przetarg na 126 Rafale z powodu złożoności i przedłużania się negocjacji.

W styczniu 2016 podczas wizyty Francois Hollande w Delhi podpisano umowę miedzy rządami obu krajów. Pozostały do wynegocjowania warunki finansowe, co nie było takie proste, jak mogło wydawać się. Według prasy indyjskiej, kontrakt można było podpisać znacznie wcześniej, ale kupujący chcieli uzyskać jak najlepsze warunki. Podobno Francuzi zgodzili się obniżyć ostateczną sumę kontraktu o 590 mln euro i na offset sięgający prawie połowy ostatecznej sumy. Francja zainwestuje te pieniądze w rozwój przemysłu zbrojeniowego Indii, udostępni część tajemnic związanych z produkcją Rafale, ale jej eksperci zapewniają, że najważniejsze technologie nie zostaną ujawnione.

Wynegocjowana suma kontraktu 7,87 mld euro obejmuje także dostawę amunicji, m.in. rakiet powietrze-powietrze dalekiego zasięgu Meteor oraz serwisowanie 36 maszyn. Ich dostawa zacznie się w 2019 r.