Benefity przyciągają pracowników

Materiał partnera: Prawie trzy czwarte Polaków otrzymuje w pracy przynajmniej jedno świadczenie pozapłacowe – to dane raportu Pracuj.pl i Kantar TNS z 2017 roku. Jednak wciąż 33 proc. zatrudnionych jest zdania, że liczba świadczeń jest za mała.

Publikacja: 11.12.2018 21:10

Pracownicy z pokoleń Y i Z oceniają pracodawców według benefitów pozapłacowych

Pracownicy z pokoleń Y i Z oceniają pracodawców według benefitów pozapłacowych

Foto: shutterstock

Szczególnie w pokoleniach Y i Z dostęp do pozapłacowych świadczeń jest jednym z ważniejszych czynników wpływających na postrzeganie pracodawcy, w tym również na jego zmianę. Motywacja w postaci podwyżki wynagrodzeń przynosi efekt korzystny, ale krótkotrwały. Dlatego pracodawcy powinni poszukiwać rozwiązań, które długofalowo wpływają na zaangażowanie i motywację pracowników, a także ich zadowolenie.

Preferencje załogi

Jeśli dla pracowników ważny jest rozwój, warto przygotować dobry plan szkoleń zawodowych oraz kursów języków. Jeśli zespół ceni niezależność dobrym rozwiązaniem mogą być platformy kafeteryjne, gdzie wybór benefitów pozostawia się pracownikowi.

Warto pamiętać, że zdrowie pracownika wpływa na jego pracę, dlatego tak ważne są benefity wspierające aktywny styl życia. Bardziej rekreacyjne, propagujące zdrowy styl życia rozwiązania, takie jak karta MultiSport, przyczyniają się do wzmocnienia pozytywnego wizerunku pracodawcy oraz mają wpływ na oszczędności związane m.in. z ograniczeniem absencji chorobowej.

Gdyby co drugi nieaktywny Polak zaczął ćwiczyć, wpłynęłoby to w znaczący sposób na jakość życia Polaków, a także redukcję kosztów absencji chorobowych o ok. 3 mld zł.

Najważniejsze jednak są korzyści wynikające z poprawy ogólnego zdrowia pracowników dzięki podejmowanej aktywności, m.in. lepsza jakość snu, większa odporność na stres.

– Korzyści z programów promujących aktywność fizyczną pracowników jest wiele – widzimy to w naszej firmie. Oprócz ograniczenia absencji chorobowej, mamy wzrost satysfakcji zawodowej i podniesienie jakości codziennej pracy – mówi Adam Radzki, członek zarządu Benefit Systems SA. – I nie chodzi już tylko o zwiększony poziom endorfin, a tym samym lepsze samopoczucie. Pracownik, który po zakończonej pracy podejmuje aktywność fizyczną i regularnie wyznacza sobie sportowe cele, często przenosi to podejście na grunt zawodowy. Wzmacnia się również jego kondycja psychiczna, ponieważ regularny ruch powoduje lepsze radzenie sobie ze stresem. W konsekwencji mamy do czynienia z osobą bardziej zaangażowaną w różnego rodzaju projekty i mniej zagrożoną wypaleniem zawodowym.

Osoby regularnie ćwiczące przyznają, że aktywność fizyczna ma duży wpływ na ich zdrowie psychiczne, m.in. pozytywne pobudzenie organizmu (97 proc.), zwiększenie zdolności umysłowych (93 proc.), neutralizacja stresu i przeciążeń psychicznych (97 proc.), poprawa jakości snu (97 proc.) – dane z raportu Benefit Systems „Aktywność fizyczna i karta MultiSport'' z 2016 r.

Misja społeczna

Coraz częściej do kluczowych wyzwań dla pracodawców zalicza się wypełnianie misji społecznej. Aż 87 proc. milenialsów przyznaje, że znane marki powinny bardziej koncentrować się na byciu lepszym dla świata. Dlatego coraz częściej pracodawcy budują zaangażowanie pracowników, włączając ich w projekty społeczne i tworząc społeczność lepszą dla świata.

W tym roku tytuł spółki najlepszej dla świata otrzymał Benefit Systems, twórca rozwiązań sportowo-rekreacyjnych dla pracowników.

– Od lat naszą misją jest propagowanie zdrowego i aktywnego trybu życia, a więc i podnoszenie jego jakości w różnych grupach społecznych. Tworzymy programy, które aktywizują nie tylko użytkowników kart MultiSport, ale również osoby starsze i dzieci. W październiku rozpoczęliśmy ogólnopolski program MultiSport Senior, kilka miesięcy wcześniej weszliśmy z programem Aktywne Szkoły MultiSport do pierwszej szkoły podstawowej na Dolnym Śląsku. Stale realizujemy programy dla pracowników, którzy są naszymi najlepszymi ambasadorami. Oprócz szerokiego pakietu benefitów – od kart lunchowych, programów kafeteryjnych po kartę MultiSport i zajęcia fitness w biurze – oferujemy im także programy rozwojowe, zwiększające wiedzę i umiejętności. To wszystko jest przepisem na świetną, atmosferę, najlepszy motor dla biznesu – podsumowuje Adam Radzki.

Nowoczesne strategie

Od lat najskuteczniejszym narzędziem employer brandingowym jest rozumienie potrzeb pracownika. Wyzwaniem dla współczesnych pracodawców staje się również poszukiwanie strategii zgodnej z wartościami firm oraz zwiększenie zaangażowania pracowników poprzez liczne działania wspierające ich efektywność zarówno w pracy, jak i poza nią.

Szczególnie w pokoleniach Y i Z dostęp do pozapłacowych świadczeń jest jednym z ważniejszych czynników wpływających na postrzeganie pracodawcy, w tym również na jego zmianę. Motywacja w postaci podwyżki wynagrodzeń przynosi efekt korzystny, ale krótkotrwały. Dlatego pracodawcy powinni poszukiwać rozwiązań, które długofalowo wpływają na zaangażowanie i motywację pracowników, a także ich zadowolenie.

Preferencje załogi

Pozostało 89% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Praca
Firmy tną koszty i nie chcą zatrudniać, ale wydają miliardy na benefity pracownicze
Praca
Trudno dzisiaj zagonić pracownika do biura. Szczególnie w piątek
Praca
Rząd odpowiada na plany masowych zwolnień w firmach. 50 mln zł wsparcia
Praca
Tego powinni się uczyć przyszli menedżerowie AI
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Praca
Depresja pracowników kosztuje firmy miliardy złotych. Straty są coraz większe