fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Praca

Dwie godziny dla rodziny już w ponad 600 firmach

Bigstock
Małe i duże rodzinne podróże – to tegoroczne hasło akcji organizowanej 15 maja w ramach kampanii społecznej „Dwie godziny dla rodziny”. Jeszcze można się do niej przyłączyć.

W środę 15 maja, w Międzynarodowym Dniu Rodziny, kilkuset pracodawców skróci dzień pracy dając swoim pracownikom dodatkowe dwie godziny na spędzenie czasu z najbliższymi. - Poprzez udział w naszej kampanii i symboliczne skrócenie czasu pracy o dwie godziny 15 maja firmy pokazują zrozumienie ról, jakie odgrywamy w życiu. Tym samym budują wizerunek odpowiedzialnego pracodawcy, który troszczy się o pracowników – mówi Zofia Dzik, prezes Fundacji Humanites, która już po raz ósmy organizuje w Polsce prorodzinną akcję w odpowiedzi na postępujący kryzys więzi rodzinnych i społecznych.

Lek na samotność i stres

Humanites wyjaśnia, że poprzez swoją kampanię stara się przekonywać firmy do działań na rzecz łączenia ról życia zawodowego i prywatnego, wzmacniania relacji osobistych i społecznych, troski o kondycję psychiczną i fizyczną pracowników. 

Taka troska jest coraz ważniejsza w czasach, gdy – jak przypominają organizatorzy majowej akcji - już co trzecia osoba w zachodniej cywilizacji doświadcza samotności, a coraz większym problemem jest ciągły stres czy negatywne konsekwencje postępu technologicznego.

Fundacja Humanites ocenia, że 15 maja dwie godziny dla rodziny dostaną pracownicy ponad 600 firm i grup kapitałowych, w których czasem jest po kilkadziesiąt spółek. W tegorocznej akcji wezmą udział m.in.: Grupa Tauron, Grupa Erbud, Storck, Mostostal, K2, Alior Bank, Santander Bank, Bank BNP Paribas, Enel-Med, Allianz, Bosch Siemens, Tchibo i Microsoft - Są też firmy, które uczestniczą w akcji, ale nie powiadamiają nas o tym - zaznacza Dorota Zawadzka, rzeczniczka Humanites dodając, że od 2017 r. w prorodzinnym wydarzeniu uczestniczą także pracodawcy z zagranicy - w sumie z 11 państw w tym z Niemiec, Czech, Finlandii, Bułgarii i Litwy (łącznie aż 11 krajów).

Jak zaznacza Zofia Dzik, w kampanii „Dwie godziny dla rodziny” nie chodzi tylko o sam czas dla bliskich - ważna jest także jego jakość, tak by czas spędzony razem pomagał budować relacje i zbliżać rodzinę. Dlatego też organizatorzy majowej akcji co roku poprzez jej hasło przewodnie podsuwają pomysły i inspirują do niestandardowego spędzenia dodatkowych 120 minut z najbliższymi osobami.

Zobaczyć bliskich w nowym świetle

Tegoroczne motto kampanii -„Rodzinne podróże małe i duże” zachęca do podróżowania w sensie dosłownym i przenośnym, do odkrywania rodzinnych tajemnic i pamiątek podczas wielopokoleniowych rozmów. Jak podkreślają organizatorzy, zarówno wspólna wyprawa, jak i popołudniowy spacer mogą dać okazję do ujrzenia swoich bliskich w nowym świetle pozwalając lepiej ich rozumieć. 

Ma w tym pomóc nowa edycja gry pokoleniowej ASK ME, którą mogą zamówić dla swoich pracowników firmy uczestniczące w akcji. Gra, która może angażować zarówno członków rodziny, jak i znajomych w pracy, zawiera pytania dotyczące rodzinnych historii, ulubionych miejsc czy zainteresowań. 

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA