Reklama
Rozwiń
Reklama

Strategia Demograficzna 2040 a zmiany w kodeksie pracy dla rodzin

Rząd ogłosił swój projekt Strategii Demograficznej 2040, która ma wspomóc wzrost poziomu dzietności, a co za tym idzie stopniowo doprowadzać do poziomu, który zagwarantuje zastępowalność pokoleń. Polska ma osiągnąć to poprzez długofalowe i wieloobszarowe działania mające na celu zlikwidowanie barier i ograniczeń w zakładaniu rodziny.

Aktualizacja: 19.06.2021 16:02 Publikacja: 19.06.2021 15:51

minister rodziny i polityki społecznej Marlena Maląg (L), premier Mateusz Morawiecki (C) oraz pełnom

minister rodziny i polityki społecznej Marlena Maląg (L), premier Mateusz Morawiecki (C) oraz pełnomocnik rządu ds. polityki demograficznej Barbara Socha (P)

Foto: PAP/Rafał Guz

Jednym z założeń projektu jest zwiększenie stabilności i elastyczności pracy. Rząd chce z tego powodu wprowadzić szerokie zmiany w zakresie prawa pracy, a pierwsza część tego filaru dotyczy elastyczności wykonywania pracy:

- gwarancja elastycznej pracy dla kobiet w ciąży oraz rodziców dzieci do lat czterech poprzez pracę zdalną lub hybrydową i elastyczny czas pracy). Wybór będzie uzależniony od rodzaju wykonywanej pracy oraz porozumienia zawartego między pracodawcą i pracownikiem.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Spadki i darowizny
Czy spadek po rodzicach zawsze dzieli się po równo? Jak dziedziczy rodzeństwo?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Podatki
Podatnicy nabici w ulgę. Fiskus nie chce oddawać podatku mimo orzeczenia TK
Sądy i trybunały
Byli sędziowie i prokuratorzy bez immunitetów. Ważna uchwała Sądu Najwyższego
Sądy i trybunały
Prezes Izby Kontroli SN: spełnienie żądań ministra Żurka oznacza chaos
Sądy i trybunały
Resort Waldemara Żurka chce przywrócić przepisy sprzed rządów PiS
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama