Reklama

Tomasz P. Terlikowski: Zmienna empiria nie jest dla metafizyków

Takie drobiazgi jak empiria nigdy nie powinny zaprzątać głowy prawdziwego filozofa. Czego, jak czego, ale tego nauczyłem się przez lata studiowania filozofii i obcowania z tuzami tej dziedziny wiedzy. Zawsze rozbawiały mnie też historie o profesorach, którzy przychodzili z koszem na śmieci na wykłady, zakładali różne buty do garnituru albo myliły im się miesiące i daty wykładów. Wszystko to aż do momentu, gdy zorientowałem się, że i mnie... jakby to powiedzieć, dotykać zaczyna owa przypadłość filozofów.

Publikacja: 02.11.2018 18:00

Tomasz P. Terlikowski: Zmienna empiria nie jest dla metafizyków

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz

Kilka dni temu wróciłem z Ziemi Świętej i dwa dni później, wbrew protestom żony miałem pojechać do Krakowa. Tam odbywał się (tak sądziłem) kongres, w którym miałem wziąć udział. Żona nie bardzo chciała mnie puścić, protestowała, przekonywała, że za krótko byłem w domu, że przesadzam z podróżami, ale postawiłem na swoim. W końcu temat ważny, ja się zobowiązałem i w ogóle trzeba było jechać. Rano wsiadłem do pociągu i ruszyłem w drogę. Korzyść z drogi była niewątpliwa, bo przeczytałem książkę, popatrzyłem na polskie krajobrazy i w ogóle miło spędziłem czas.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
podcast
„Posłuchaj Plus Minus” – Żyjemy w terrorze wolności
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Plus Minus
„K-popowe łowczynie demonów”: Dobro i zło, jakich nie znaliśmy
Plus Minus
„Samotność Janosika. Biografia Marka Perepeczki”: Mężczyzna na dwa tapczany
Plus Minus
„Cronos: Nowy Świt”: Horror w Hucie im. Lenina
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Plus Minus
„Peacemaker”: Żarty się skończyły
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama