Armatorem jest Star Clippers. Do jego floty należą między innymi trzy pasażerskie żaglowce: największy żaglowiec świata „Royal Clipper" (pięciomasztowa fregata, której kadłub zbudowano w Stoczni Gdańskiej w latach 80. XX wieku pod nazwą „Gwarek") oraz dwie bliźniacze repliki klasycznych herbacianych kliprów – „Star Clipper" i „Star Flyer". Armatorowi przybędzie wkrótce czwarty, jeszcze większy, który zostanie przekazany do eksploatacji w drugiej połowie 2017 roku.
Będzie to pięciomasztowiec długości 162 m (z bukszprytem) i szerokości 18,5 m, pływający pod banderą Malty. Nie nadano mu jeszcze nazwy.
Łączna powierzchnia żagli sięgnie 6350 mkw., ale oprócz żagli statek może być napędzany czterema silnikami Diesla. Do dyspozycji 340 pasażerów będzie 150 kabin i 149-osobowa załoga.
Zgodnie z życzeniem armatora sylwetka statku jest wzorowana – tak dalece, jak to możliwe – na zwodowanym w 1911 roku „France II" – wówczas największym żaglowcu świata, który także był pięciomasztowcem i miał taką samą powierzchnię ożaglowania.
„Nasza dotychczasowa flagowa jednostka »Royal Clipper« jest wzorowana na legendarnym niemieckim żaglowcu towarowym »Prussen«. Nowa jednostka będzie niemal repliką »France II« zbudowanego w 1911 roku jako największy wtedy rejowiec świata. Tak jak ponad 100 lat temu »France II« przyćmił wielkością »Prussen«, tak teraz nowa jednostka zastąpi »Royal Clipper« na pozycji największego statku swojego rodzaju zbudowanego dotąd na świecie" – stwierdza w oficjalnym komunikacie armator.