Poinformowała o tym amerykańska Hyperloop Transportation Technologies. Kapsuły Hyperloop zaproponowane przez amerykańskiego miliardera Elona Muska będą się poruszały w stalowej rurze o ciśnieniu obniżonym do 1 proc. ciśnienia atmosferycznego, na poduszce magnetycznej, bez dotykania ścian, czyli bez oporów tarcia.
Ponaddźwiękowo
Umożliwi to podróżowanie praktycznie z prędkością ponaddźwiękową, około 1200 km/h. Dla porównania, odrzutowe samoloty pasażerskie latają z prędkością 850–950 km/h. Firma Hyperloop Transportation Technologies wystąpiła wiosną ubiegłego roku do władz Kalifornii o zgodę na wybudowanie odcinka testowego o długości 8 km w Quay Valley. Prace trwają, ukończenie budowy próbnego odcinka planowane jest w 2018 roku.
Drugi testowy tunel powstaje na pustyni Nevada, będzie miał długość 3,3 km. Jego budowę rozpoczęto w listopadzie 2016 roku, zostanie oddany do użytku pod koniec bieżącego roku. Dla odróżnienia, próby w Nevadzie prowadzone są pod nazwą „DevLoop".
Natomiast budowa prototypowej kapsuły, ale już nie w zmniejszonej skali, lecz naturalnej wielkości, właśnie ruszyła. Ponaddźwiękowa kapsuła-wagonik o wadze 20 ton, średnicy 2,7 m, będzie miała 30 m długości. Na wygodnych fotelach zaprojektowanych przez specjalistów z NASA pomieści od 28 do 40 pasażerów.
Poszczególne elementy zostaną wytworzone przez różne firmy sektora lotniczego i kosmicznego, całość będzie zmontowana we Francji w laboratorium Airbus Defence and Space w Tuluzie. Tam też powstaje testowy odcinek tunelu, długości 3 km, na terenie starej bazy wojskowej. W Tuluzie przy projekcie Hyperloop pracuje aktualnie 30 inżynierów, techników i naukowców.