Hildegard Müller (52) była po cichu uważana za faworytkę na to stanowisko po Bernhardzie Mattesie, który odchodzi z końcem roku. Obejmie je w czasie zwolnienia tempa wzrostu rynku samochodowego na świecie, gdy firmy masowo inwestują w pojazdy elektryczne i autonomiczne, aby dotrzymać konkurencji Tesli, Google i Ubera. Została wybrana jednogłośnie.

- To wspaniały wybór — powiedział prezes Porsche, Oliver Blume. — Niemiecki przemysł samochodowy czekają wielkie wyzwania. Z jej doświadczeniem w przemyśle, polityce i pracy z zrzeszeniami jest profesjonalnym partnerem w tworzeniu nowych okazji i braniu odpowiedzialności społecznej — dodał. 

Najważniejszymi problemami tego sektora są surowsze normy emisji spalin, przechodzenie na napęd elektryczny i posprzątanie po dieselgate. Müller była w latach 2002-8 deputowaną do Bundestagu, nie pracowała wcześniej w zakresie motoryzacji, ale była blisko Angeli Merkel jako minister stanu w urzędzie kanclerskim w latach 2005-8. Jest też związana z sektorem energetyki, kierowała w latach 2008-16 organizacją takich firm w Berlinie, BDEW, następnie odpowiadała w Innogy za sieć przesyłową, rozwijanie technologii cyfrowej i infrastruktury stacji ładowania e-aut — podał Reuter.