fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Mieszkaniowe

Marvipol sprzedał pakiet mieszkań za 0,4 mld zł

Marvipol
materiały prasowe
Potentat z rynku najmu instytucjonalnego kupił prawie 700 lokali w Warszawie.

Transakcja pakietowego zakupu mieszkań przez Heimstaden Bostad od Marvipolu wprowadziła sporo zamieszania. Polska wersja komunikatu prasowego europejskiego potentata rynku PRS (najem instytucjonalny lokali), opublikowana przed raportem bieżącym Marvipolu i powielona przez serwisy, mówiła o transakcji o wartości 381 mln euro (1,7 mld zł). W efekcie kurs Marvipolu rósł o maksymalnie 8,7 proc., do 6,48 zł.

Faktycznie chodzi o 381 mln zł.

Heimstaden Bostad kupił trzy projekty deweloperskie: budynek D Unique Tower, Moko Botanika na Służewcu (oba w budowie) oraz planowane Studio Okęcie na Włochach. To w sumie 647 mieszkań, dodatkowo inwestor ma opcję nabycia jeszcze 60 lokali na Służewcu. Pierwsze mieszkania w standardzie pod klucz powinny zostać oddane jesienią, kolejne w 2022 r.

Heimstaden Bostad wszedł do Polski w grudniu ub.r, kupując od Eiffage Immobilier Polska dwa projekty deweloperskie w Warszawie liczące 640 mieszkań za 65 mln euro.

– Polska jawi nam się jako bardzo atrakcyjny rynek. Obecnie mamy tu prawie 1,35 tys. mieszkań w budowie przeznaczonych na wynajem i rozglądamy się za kolejnymi okazjami. W naszym podejściu ważne jest, aby mieć kontrolę nad projektem i wyposażeniem lokali oraz powierzchni wspólnych, dlatego też wolimy inwestować w całe budynki przeznaczone na wynajem – skomentował Stanislav Kubacek, który kieruje w Heimstaden zespołem odpowiedzialnym za przejęcia w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i w Niemczech. - Cieszymy się, że udało nam się znaleźć wspaniałego eksperta z sektora deweloperskiego i zaufanego partnera, jakim jest spółka Marvipol. Jesteśmy przekonani, że będziemy mogli dalej rozwijać naszą współpracę na rynku polskim – dodał.

Heimstaden Bostad planuje powołać polski zespół, który będzie zarządzał portfelem nieruchomości mieszkaniowych, pracuje nad kolejnymi projektami w innych większych miastach w Polsce. Firma zarządza 100 tys. lokali w Norwegii, Szwecji, Danii, Holandii, Niemczech, Polsce i Czechach.

– Polski rynek dojrzewa i ewoluuje w kierunku zachodnioeuropejskich modeli rynku nieruchomości, gdzie deweloperzy równolegle realizują projekty dla klientów indywidualnych oraz build-to-rent dla inwestorów instytucjonalnych – skomentował Grzegorz Kawecki, wiceprezes Marvipolu. – Nasza strategia zakłada, że biznesem podstawowym jest i w przyszłości niezmiennie będzie realizacja projektów dla klientów indywidualnych, równocześnie od dłuższego czasu z uwagą analizujemy szanse biznesowe związane z ewolucją rynku – dodał.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA