Tłuste lata dla portali społecznościowych

Miały być przejściową modą i szybko się znudzić. Tymczasem Facebooka, Twittera oraz LinkedIn czekają według prognoz kolejne świetne lata. Ich przychody będą rosły dwucyfrowo.

Publikacja: 24.09.2015 22:00

Tłuste lata dla portali społecznościowych

Foto: 123RF

Jeszcze w ubiegłym roku analitycy zasypywali Marka Zuckerberga pytaniami o to, czy odpływ młodych użytkowników Facebooka nie jest fatalną prognozą dla portalu. Z czasem takich pytań padało jednak coraz mniej, bo i wątpliwości jakoś zniknęły. Najnowsza prognoza eMarketera zakłada, że reklamowe wpływy Facebooka w tym roku wzrosną o prawie 42 proc., do 16,29 mld dol., a za dwa lata podskoczą o kolejne 10 mld dol.

W tym roku Facebook, który ma ok. 1,5 mld użytkowników, zagarnie prawie 65 proc. całego globalnego rynku reklamy w mediach społecznościowych, szacowanego przez eMarketera na ponad 25 mld dol. Z każdego użytkownika będzie miał 12,76 dol. przychodów, a za dwa lata już 17,5 dol. Dla porównania, w przypadku drugiego w zestawieniu Twittera tegoroczne 7,75 dol. wpływów z jednego użytkownika wzrośnie do 12,56 dol. w 2017 r.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Media
"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym dekady
Media
Izraelski rząd walczy z Al-Dżazirą. „To propagandowe ramię Hamasu”
Media
Brytyjskie gazety na sprzedaż. Pod naciskiem rządu wycofał się inwestor
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników