W pierwszym półroczu średnia sprzedaż elektronicznych wydań „Rzeczpospolitej" wynosiła 9,71 tys. egz. , czyli o 31,4 proc. więcej niż przed rokiem w tym samym czasie. Szybciej rosła sprzedaż e-wydań tylko w przypadku wydawanego przez tą samą firmę „Parkietu" – w pierwszym półroczu była wyższa rok do roku o 36,2 proc. i sięgała 1,86 tys. egz. – wynika z danych pokazujących sprzedaż e-wydań Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

„Dziennik gazeta Prawna" sprzedawał w tym czasie średnio 9,07 tys. e-wydań, o 0,5 proc. mniej niż rok wcześniej, bulwarowy „Fakt" – 235 egz. (spadek o 0,8 proc.), „Gazeta Wyborcza": 2,27 tys. (wzrost o 15,6 proc.), a konkurencyjny dla „Parkietu" „Puls Biznesu": 2,77 tys. egz. (wzrost o 15,1 proc.).

Całkowita sprzedaż (tzw. sprzedaż ogółem) wrosła w I półroczu tylko w przypadku „Rzeczpospolitej' i „Parkietu". Pierwszy z tych tytułów zwiększył wynik o 0,3 proc. do 56,64 tys. egz., a drugi: o 9,3 proc. do 4,93 tys. egz.

Pozostałe tytuły odnotowały spadki sprzedaży. Średnia sprzedaż „Dziennika" w I półroczu wynosiła 46,97 tys. egz. (spadek r/r o 6,1 proc.), „Faktu": o 5,4 proc. do 315,48 tys. egz., „Gazety Wyborczej": o 7,2 proc. do 162,1 tys. egz., „Pulsu Biznesu": o 3,2 proc. do 10,64 tys. egz., a „Super Expressu": także o 3,2 proc., do 148,07 tys. egz.