Według Związku Producentów Audio-Video w I kwartale detaliczna wartość sprzedanych nośników z muzyką w Polsce wzrosła rok do roku o 20,81 proc., do 64 mln zł.

– Duży wzrost notuje przede wszystkim katalog polski. Rodzimy repertuar wzrósł w porównaniu z I kwartałem 2015 r. o 42 proc. i stanowi już 41,78 proc. udziału w rynku muzycznym – podaje ZPAV. W ub.r. aż 68 proc. naszego rynku należało jeszcze do artystów zagranicznych.

Rosnąca popularność polskiej muzyki nie przekłada się jednak na obecność polskich przebojów w mediach, lokalach gastronomicznych czy hotelach.

– Chcemy przyzwyczaić polskie społeczeństwo do słuchania polskich wykonawców, wręcz wyrobić taki nawyk – mówi Bogusław Pluta, dyrektor ZPAV i pomysłodawca akcji „Nie pogrywaj, graj po polsku!".

W jej ramach ZPAV zaoferuje przedsiębiorcom wykorzystującym w działalności muzykę, dostęp do aplikacji Mood Mix. Na czas trwania kampanii (od czerwca do września) przedsiębiorcy będą przez nią mieli dostęp od specjalnie stworzonych katalogów zawierających całe spektrum polskiej oferty muzycznej – od przebojów z lat 20. i 30. po najnowsze hity. Pomysłodawcy liczą, że spopularyzuje to jej wykorzystanie w lokalach.