fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

Poczta Polska rozwija e-commerce

Fotorzepa, Marta Bogacz Marta Bogacz
Poczta Polska analizuje nowe technologie e-commerce i prognozuje,jak będzie rozwijał się ten rynek.

– Poczta Polska (PP) jest silnym partnerem branży e-commerce w naszym kraju i w związku z tym trzymamy rękę na pulsie. Chcemy wiedzieć, co jest ważne dla handlu internetowego i co nas czeka w przyszłości. Warto przyglądać się też rozwiązaniom, które są nowinkami na Zachodzie, bo niedługo powinny zawitać również do Polski – mówi Sławomir Żurawski, dyrektor zarządzający sprzedażą w PP.

Wśród ważnych aspektów, które mogą determinować rozwój e-handlu w przyszłości, analitycy Poczty wymieniają: handel transgraniczny, m-commerce (handel z wykorzystaniem urządzeń mobilnych), rozwój usługi click&collect (np. paczkomaty), dynamiczne zarządzanie dostawą, same day delivery (dostawy tego samego dnia), a także rozwiązania crowdsourcingowe w branży przesyłek (tzw. uberyzacja, czyli wykorzystanie konsumentów w procesie logistycznym). W Polsce, istotne znaczenie może mieć też e-fulfillment (pełna obsługa logistyczna sklepów internetowych) oraz ustawa nakładająca podatek na sklepy wielko powierzchniowe. Ta ostatnia, zdaniem ekspertów, może przyczynić się do przeniesienia części biznesu do internetu.

- Wraz ze wzrostem wartości rynku e-commerce będzie wzrastać rynek KEP, czyli przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych. Ponad 30 proc. wartości rynku KEP w Polsce pochodzi właśnie z obsługi e-commerce. Poczta Polska szacuje, że w 2016 r. rynek KEP będzie wart powyżej 5,2 mld zł. Ważne znacznie będzie miał także rozwój usług szybkiego dostarczania przesyłek – maksymalnie w ciągu kilku godzin od zamówienia do dostawy. Takie usługi będą służyć dalszej popularyzacji e-handlu i wzmacniać go w konkurencji z handlem tradycyjnym – przekonują przedstawiciele PP.

Jakie są perspektywy rozwoju handlu transgranicznego w e-commerce? Według PP w najbliższych latach tempo wzrostu handlu cross-border w Europie sięgnie 21 proc. rocznie. Tymczasem jedynie 13 proc. Polaków kupuje w zagranicznych e-sklepach. Jako powód tak niskiego wskaźnika, analitycy Poczty Polskiej wymieniają m.in. dłuższe terminy dostaw, a w przypadku zakupów dokonywanych poza Unią Europejską, także wysokie opłaty celne i podatki.

Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA