– Poczta Polska (PP) jest silnym partnerem branży e-commerce w naszym kraju i w związku z tym trzymamy rękę na pulsie. Chcemy wiedzieć, co jest ważne dla handlu internetowego i co nas czeka w przyszłości. Warto przyglądać się też rozwiązaniom, które są nowinkami na Zachodzie, bo niedługo powinny zawitać również do Polski – mówi Sławomir Żurawski, dyrektor zarządzający sprzedażą w PP.
Wśród ważnych aspektów, które mogą determinować rozwój e-handlu w przyszłości, analitycy Poczty wymieniają: handel transgraniczny, m-commerce (handel z wykorzystaniem urządzeń mobilnych), rozwój usługi click&collect (np. paczkomaty), dynamiczne zarządzanie dostawą, same day delivery (dostawy tego samego dnia), a także rozwiązania crowdsourcingowe w branży przesyłek (tzw. uberyzacja, czyli wykorzystanie konsumentów w procesie logistycznym). W Polsce, istotne znaczenie może mieć też e-fulfillment (pełna obsługa logistyczna sklepów internetowych) oraz ustawa nakładająca podatek na sklepy wielko powierzchniowe. Ta ostatnia, zdaniem ekspertów, może przyczynić się do przeniesienia części biznesu do internetu.