Reklama

Poczta Polska rozwija e-commerce

Poczta Polska analizuje nowe technologie e-commerce i prognozuje,jak będzie rozwijał się ten rynek.

Publikacja: 07.01.2016 10:12

Poczta Polska rozwija e-commerce

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz Marta Bogacz

– Poczta Polska (PP) jest silnym partnerem branży e-commerce w naszym kraju i w związku z tym trzymamy rękę na pulsie. Chcemy wiedzieć, co jest ważne dla handlu internetowego i co nas czeka w przyszłości. Warto przyglądać się też rozwiązaniom, które są nowinkami na Zachodzie, bo niedługo powinny zawitać również do Polski – mówi Sławomir Żurawski, dyrektor zarządzający sprzedażą w PP.

Wśród ważnych aspektów, które mogą determinować rozwój e-handlu w przyszłości, analitycy Poczty wymieniają: handel transgraniczny, m-commerce (handel z wykorzystaniem urządzeń mobilnych), rozwój usługi click&collect (np. paczkomaty), dynamiczne zarządzanie dostawą, same day delivery (dostawy tego samego dnia), a także rozwiązania crowdsourcingowe w branży przesyłek (tzw. uberyzacja, czyli wykorzystanie konsumentów w procesie logistycznym). W Polsce, istotne znaczenie może mieć też e-fulfillment (pełna obsługa logistyczna sklepów internetowych) oraz ustawa nakładająca podatek na sklepy wielko powierzchniowe. Ta ostatnia, zdaniem ekspertów, może przyczynić się do przeniesienia części biznesu do internetu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Media
Znowu gorąco wokół właściciela TVN. Potencjalny nabywca ułożył się z Trumpem
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Reklama
Reklama