Reklama

Firma medialna wdraża „politykę menopauzalną” dla pracownic

Brytyjski nadawca telewizyjny Channel 4 chce ułatwić pracę pracownicom przechodzącym menopauzę.

Aktualizacja: 18.10.2019 20:42 Publikacja: 18.10.2019 14:51

Firma medialna wdraża „politykę menopauzalną” dla pracownic

Foto: Adobe Stock

Dbanie o pracowników przybiera coraz to nowe wymiary. Także w zakresie szczególnych potrzeb związanych z naturalnymi procesami zachodzącymi wraz z wiekiem pracowników. Channel 4, brytyjski nadawca telewizyjny, rozpoczął wdrażanie specjalnej polityki „menopauzalnej”, która koncentruje się na potrzebach pracownic związanych z procesem menopauzy.

Polityka ta ma wspierać pracownice doświadczające objawów menopauzy, takich jak uderzenia gorąca, niepokój czy zmęczenie. Wsparcie ma polegać na elastycznych umowach dających więcej swobody przy ustalaniu czasu pracy, a także płatnych dniach wolnych w dniach gorszego samopoczucia z powodu starzenia się.

Firma ma nadzieję, że nowa polityka zakończy stygmatyzowanie pracownic w wieku menopauzalnym poprzez zachęcanie pracowników do lepszego zrozumienia potrzeb innych oraz poprzez stworzenie bardziej otwartego środowiska pracy dla osób przechodzących przez menopauzę. Wsparcie dla polityki zapewnić mają też szkolenia dla kierowników, a dział HR będzie miał dedykowanego pracownika określanego mianem „mistrza menopauzy” (menopause champion).  

Channel 4, jak informuje „The Guardian”, uważa się za pierwszą korporację medialną, która zapewni pracownikom takie wsparcie. Oprócz szkoleń, bardziej elastycznego grafiku i dni wolnych, firma zapewni także bardziej prywatną, chłodną i cichą przestrzeń roboczą, tak by miejsce pracy nie wzmacniało objawów menopauzy. Politykę firmy wspiera wewnętrzna organizacja ds. równości płci 4Women, która jest też odpowiedzialna za jej kształt w tym zakresie.

- Chcieliśmy otworzyć dyskusję w Channel 4 i tym samym zachęcić przemysł medialny, aby zaczął mówić więcej o tym, jak lepiej wspierać kobiety przechodzące menopauzę – mówiła Jane English, współprzewodnicząca 4Women.

Reklama
Reklama

Z badań wynika, że 59 procent pracujących kobiet przechodzących menopauzę twierdzi, że ma ona negatywny wpływ na ich pracę.

Media
To nie koniec wyścigu o Warner Bros. Discovery. Paramount składa ofertę wrogiego przejęcia
Materiał Promocyjny
Kameralna. Niska zabudowa, wysoki standard myślenia o przestrzeni
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Media
Nieoficjalnie: Netflix prowadzi wyłączne rozmowy o zakupie Warner Bros. Discovery, właściciela TVN
Media
Polscy kibice przekonują się do platform streamingowych
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Media
Wojciech Kuśpik, prezes PTWP: „Rzeczpospolita” idealnie do nas pasuje
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama