Reklama

Konflikt Disneya ze znanym youtuberem, PewDiePie

Disney zerwał współpracę z najlepiej zarabiającym youtuberem na świecie, PewDiePie. Przyczyną były rzekome podteksty antysemickie młodego Szweda.

Aktualizacja: 14.02.2017 09:53 Publikacja: 14.02.2017 09:00

Konflikt Disneya ze znanym youtuberem, PewDiePie

Foto: www.youtube.com/user/PewDiePie

Szwedzki komentator gier komputerowych PewDiePie (jego prawdziwe imię to Felix Kjellberg) był powiązany z Walt Disney Company poprzez spółkę należącą do mediowego giganta, Maker Studios. Jest to sieć reklamowa założona w 2009 roku, która współpracuje z największymi gwiazdami takich internetowych serwisów, jak YouTube, i dba o ich interesy. Dotychczas jej najbardziej przychodowym klientem był właśnie PewDiePie, którego roczne dochody szacowane są na 15 mln dol.

Szwed od zawsze wzbudzał kontrowersje swoim specyficznym poczuciem humoru – być może to był jeden z czynników jego sukcesu - ale tym razem sieć Maker Studios uznała, że posunął się za daleko. Firma zarzuciła youtuberowi, że prezentuje postawę antysemicką i już od kilku miesięcy w jego filmikach znajdują się skandaliczne odniesienia do nazistów. W jednym z kontrowersyjnych filmików na przykład PewDiePie zatrudnił dwóch Indian do tego, by trzymali kartkę z napisem „Śmierć wszystkim Żydom”.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
TVN może zmienić właściciela. Warner Bros. Discovery rozważa sprzedaż
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama