Reklama
Rozwiń
Reklama

Konflikt Disneya ze znanym youtuberem, PewDiePie

Disney zerwał współpracę z najlepiej zarabiającym youtuberem na świecie, PewDiePie. Przyczyną były rzekome podteksty antysemickie młodego Szweda.

Aktualizacja: 14.02.2017 09:53 Publikacja: 14.02.2017 09:00

Konflikt Disneya ze znanym youtuberem, PewDiePie

Foto: www.youtube.com/user/PewDiePie

Szwedzki komentator gier komputerowych PewDiePie (jego prawdziwe imię to Felix Kjellberg) był powiązany z Walt Disney Company poprzez spółkę należącą do mediowego giganta, Maker Studios. Jest to sieć reklamowa założona w 2009 roku, która współpracuje z największymi gwiazdami takich internetowych serwisów, jak YouTube, i dba o ich interesy. Dotychczas jej najbardziej przychodowym klientem był właśnie PewDiePie, którego roczne dochody szacowane są na 15 mln dol.

Szwed od zawsze wzbudzał kontrowersje swoim specyficznym poczuciem humoru – być może to był jeden z czynników jego sukcesu - ale tym razem sieć Maker Studios uznała, że posunął się za daleko. Firma zarzuciła youtuberowi, że prezentuje postawę antysemicką i już od kilku miesięcy w jego filmikach znajdują się skandaliczne odniesienia do nazistów. W jednym z kontrowersyjnych filmików na przykład PewDiePie zatrudnił dwóch Indian do tego, by trzymali kartkę z napisem „Śmierć wszystkim Żydom”.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama