Aktualizacja: 14.02.2017 09:53 Publikacja: 14.02.2017 09:00
Foto: www.youtube.com/user/PewDiePie
Szwedzki komentator gier komputerowych PewDiePie (jego prawdziwe imię to Felix Kjellberg) był powiązany z Walt Disney Company poprzez spółkę należącą do mediowego giganta, Maker Studios. Jest to sieć reklamowa założona w 2009 roku, która współpracuje z największymi gwiazdami takich internetowych serwisów, jak YouTube, i dba o ich interesy. Dotychczas jej najbardziej przychodowym klientem był właśnie PewDiePie, którego roczne dochody szacowane są na 15 mln dol.
Szwed od zawsze wzbudzał kontrowersje swoim specyficznym poczuciem humoru – być może to był jeden z czynników jego sukcesu - ale tym razem sieć Maker Studios uznała, że posunął się za daleko. Firma zarzuciła youtuberowi, że prezentuje postawę antysemicką i już od kilku miesięcy w jego filmikach znajdują się skandaliczne odniesienia do nazistów. W jednym z kontrowersyjnych filmików na przykład PewDiePie zatrudnił dwóch Indian do tego, by trzymali kartkę z napisem „Śmierć wszystkim Żydom”.
Rosną koszty produkcji filmowych i telewizyjnych. Dlatego największe niezależne studio produkcyjne w Polsce przy...
„Rzeczpospolita Nauka” to nowy magazyn w portfolio wydawnictwa Gremi Media, który zabierze czytelników w fascynu...
Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump znalazł kolejny sektor tamtejszej gospodarki, który zamierza chronić...
Piętrzą się problemy TikToka. Irlandzki urząd ochrony danych nałożył w piątek na platformę karę w wysokości 530...
Chiński serwis społecznościowy TikTok ogłosił, że zainwestuje 1 mld euro w nowe centrum danych w Europie. Ma ono...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas