Rada Polskich Marek

Kapituła nagrody - Młoda Marka Sukcesu.

Publikacja: 30.11.2015 21:00

Zbigniew Jagiełło

Zbigniew Jagiełło

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Zbigniew Jagiełło

Prezes PKO Banku Polskiego

Każdy potrafi zawierać transakcje handlowe, ale trzeba geniuszu, wiary i wytrwałości, by stworzyć markę – mawiał „ojciec reklamy" David Ogilvy. I to właśnie udaje się laureatom konkursu Młoda Marka Sukcesu. Proces budowania silnej marki jest trudny i skomplikowany, ale gdy się powiedzie, przynosi korzyści nie tylko inwestorom, ale całej gospodarce. Zaangażowanie PKO Banku Polskiego w promocję młodych polskich marek jest wyrazem wiary w potencjał krajowego kapitału i rodzimych przedsiębiorców. Ich pomysłowość, wiedza i determinacja są imponujące. Tego dowodem są sukcesy firm, które w ciągu ostatnich lat zyskały laur Młodej Marki Sukcesu.

Dariusz Sapiński

Prezes Grupy Mlekovita

Jestem pełen uznania dla grupy Drosed za wprowadzenie do swojej oferty hodowli kurczaka pod marką Zagrodowy. Polska jest dziś największym eksporterem drobiu w Unii Europejskiej, a na tego rodzaju kierunek hodowli jest z pewnością rosnące zapotrzebowanie na całym świecie. Podjęcie się takiej działalności to wielkie wyzwanie zarówno organizacyjne, jak i produkcyjne, to także sposób na ożywienie małych gospodarstw. Cieszy mnie to tym bardziej, gdyż marka Mlekovita ma również korzenie w rodzinnych gospodarstwach, w których wiedza na temat hodowli krów i pozyskiwania najwyższej jakości surowca jest przekazywana i rozwijana z pokolenia na pokolenie.

Witold Jaworski

Członek zarządu PZU

Przez wiele lat Polska Marka oznaczała coś słabej jakości, nietrwałego, opartego na okazjach raczkującego kapitalizmu, a nie na ciężkiej pracy, pasji i innowacji. Przez ostatnie 25 lat ten trend się odwrócił. Dziś polscy konsumenci wręcz szukają marek Made in Poland. Za każdą ze zgłoszonych marek stoją konkretni ludzie, którzy starają się przekuć swój talent i innowacyjność na sukces biznesowy. Ich powodzenie jest efektem ciężkiej pracy, nieschematycznego myślenia, umiejętności znalezienia klucza do serc i portfeli klientów. Liczy się doskonały produkt i niebanalny pomysł na jego promocję. Cieszę się, że taka filozofia prowadzenia biznesu nadal działa i ma się dobrze, czego dowodzą historie laureatów konkursu.

Leszek Kurnicki

Dyrektor wykonawczy ds. marketingu, PKN Orlen

Młoda Marka Sukcesu to wyjątkowy konkurs, nie tylko atrakcyjny, ale przede wszystkim pożyteczny. Nie mamy tu do czynienia z prostym uhonorowaniem zasług markowych czempionów. W młodej Marce Sukcesu kluczem jest wsparcie rozwoju obiecującej firmy. To inwestycja w przyszłych mistrzów. Im więcej polskich marek rozwinie się i odniesie sukces, tym więcej będziemy mieć Polski w gospodarce. Wiążemy duże nadzieje z wyróżnionymi w tym roku markami Zagrodowy i Answear. Marka Zagrodowy ma szanse zostać jednym z ambasadorów polskiej żywności. Answear zdobył już serca polskich fanów mody i zaczyna podbijać rynki Czech i Słowacji.

Jolanta Wiśniewska

Dyrektor biura marketingu TVP jerzy dudek (5)

Tegoroczny zwycięzca konkursu „Młoda marka sukcesu" nie tylko potwierdza mocną pozycję polskiego przemysłu spożywczego, ale dowodzi również, że kolejne segmenty rynku otwierają się na marki. Do niedawna się wydawało, że w sprzedaży świeżego drobiu – podobnie jak wcześniej w przypadku mleka czy mrożonych ryb – marka nie ma znaczenia. Przykład Zagrodowego pokazuje, że także i na tym rynku firmy zaczynają sięgać po markowy oręż w walce o konsumentów. Przekonują się, że inwestycja w markę pomaga w pełni wykorzystać przewagę, jaką daje dbałość o wysoką jakość produktów, i jest skutecznym sposobem na zdobycie lojalności klientów.

Dariusz Bąk

Prezes Gremi Business Communication, wydawcy „Rzeczpospolitej"

Wpięciu edycjach naszego konkursu „Młoda marka sukcesu" wystartowało łącznie około stu młodych marek, co wydaje się całkiem sporą liczbą. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę wielkość naszej gospodarki, liczbę firm oraz miliony złotych przeznaczone w ostatnich latach na wsparcie innowacyjnych start upów, to widać, że potencjał do rozwoju silnych marek jest dużo większy. Niestety, dla wielu polskich przedsiębiorstw głównym narzędziem konkurencji pozostaje niska cena. Dlatego też potrzebne są takie inicjatywy jak konkurs „Młoda marka sukcesu", który zachęca firmy do budowania przewagi konkurencyjnej na silnej marce.

Zbigniew Jagiełło

Prezes PKO Banku Polskiego

Pozostało 99% artykułu
Ekonomia
Witold M. Orłowski: Słodkie kłamstewka
Ekonomia
Spadkobierca może nic nie dostać
Ekonomia
Jan Cipiur: Sztuczna inteligencja ustali ceny
Ekonomia
Polskie sieci mają już dosyć wojny cenowej między Lidlem i Biedronką
Ekonomia
Pierwsi nowi prezesi spółek mogą pojawić się szybko