W porównaniu z rankingiem z 2016 roku wartość marki Orlen wzrosła o 20 proc., zwiększając swoją przewagę nad drugą co do wartości Biedronką.
Chociaż skład i kolejność marek tworzących pierwszą szóstkę nie zmieniły się w porównaniu z ubiegłym rokiem, to ranking za 2017 rok przynosi sporo zmian. Największą z nich jest wzrost wyceny marki Poczta Polska, która ze 114. miejsca w 2016 roku przeskoczyła na siódmą pozycję. To skutek przyjęcia nowych założeń co do opłat licencyjnych w związku z coraz większą aktywnością biznesową w nowych obszarach.
Cenny debiutant
Zwraca również uwagę awans marki LOT z 98. pozycji w 2016 r. na 23. miejsce. To wynik zmiany założeń co do opłat licencyjnych, ale przede wszystkim udanego pod względem przychodów 2016 roku oraz bardzo dobrych perspektyw. Branża transportowa szerzej zagościła w najnowszym zestawieniu również dzięki pojawieniu się w nim marki PKP Intercity o wartości 827,5 mln zł.