W samolocie mniej nas wytrzęsie

Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) ma pomysł jak zmniejszyć turbulencje w samolotach. Z powodu szkód spowodowanych nieoczekiwanymi zmianami wysokości lecącej maszyny linie lotnicze tracą rocznie ponad 100 mln dolarów. A ponad 100 pasażerów rocznie odnosi podczas turbulencji - najczęściej z własnej winy - poważne obrażenia.

Aktualizacja: 26.12.2018 15:24 Publikacja: 26.12.2018 12:18

W samolocie mniej nas wytrzęsie

Foto: AdobeStock

Kiedy w samolocie pojawi się napis „zapiąć pasy" bezwzględnie trzeba się trzymać tego zalecenia. Tak samo trzeba pilnować, by schowki na bagaże nad głowami pasażerów były starannie zamknięte. Lekceważenie poleceń personelu pokładowego i informacji z kokpitu jest najczęściej przyczyną wypadków podczas turbulencji. Zagrożeniem może być również panika, jaka wybucha wśród pasażerów, kiedy maszyną mocno trzęsie. Zwłaszcza, gdy jednocześnie wypadają maski tlenowe.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
Fundusz Kolejowy mało efektywny
Transport
Indyjskie Dreamlinery sprawdzone po katastyrofie. Co wykazał przegląd?
Transport
Moskiewskie lotnisko znacjonalizowane. „Szukanie haków na cudzoziemców"
Transport
LOT wybrał samoloty. Ile na zamówieniu skorzysta gospodarka?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Transport
W PKP Cargo rośnie napięcie na linii zarząd – związkowcy