W porównaniu z II kwartałem straty zostały zmniejszone dużymi oszczędnościami w kosztach i zwiększoną liczbą lotów w lipcu i sierpniu. Dział cargo przyczynił się do tego osiągając kwartalny zysk 169 mln euro. Wykorzystanie floty wyniosło zaledwie 22 proc. poziomu sprzed roku, przewozy pasażerów zmalały o 20 proc. do 8,7 mln przyczyniając się do zużywania średnio 200 mln euro miesięcznie na koszty operacyjne. Lufthansa spodziewa się jeszcze mniej pasażerów w sezonie zimowym, więc te koszty będą większe w IV kwartale, ale nie powinny przekroczyć 350 mln euro. Dodatnie przepływy gotówki mają pojawić się w przyszłym roku

Koszty operacyjne zmalały w kwartale o 43 proc. dzięki niższym cenom paliwa, mniejszych opłatom i innym oszczędnościom. Obroty wyniosły z kolei 2,7 mld euro wobec 10,1 mld rok wcześniej. Linia otrzymała w lipcu 9 mld euro pomocy publicznej, dysponuje rezerwą 10,1 mld euro. na koniec III kwartału miała dług netto 8,9 mld euro.

Po 9 miesiącach grupa Lufthansy przewiozła 32,2 mln podróżnych, 29 proc. tego co przed rokiem, osiągnęła obroty 11 mld euro (28 mld rok temu), strata operacyjna EBIT zwiększyła się do 4,1 mld po zysku 1,7 mld, strata netto wyniosła 5,6 mld po zysku 1 mld.. Na gorsze wyniki wpłynęły bezgotówkowe elementy nadzwyczajne, np. utrata przychodów 1,4 mld euro z odstawienia 110 samolotów, które nie wznowią latania. Lufthansa i linie tworzące grupę: Eurowings, Swiss, Austrian i Brussels Airlines zmniejszają rozkłady, flotę i zatrudnienie, bo przewiduje się, że podróże lotnicze nie wrócą do poziomu sprzed pandemii przed 2025 r.

Mówiąc o perspektywach prezes Carsten Spohr stwierdził: — Ludzie na świecie bardzo chcą znów wkrótce podróżować. Wraz z partnerami jesteśmy gotowi i zrobimy wszystko, aby spełnić to pragnienie jak najszybciej, z zachowaniem najwyższych norm higieny i bezpieczeństwa. Teraz istotne jest zapewnienie ochrony zdrowia i swobody podróży, np. poprzez powszechne szybkie testy.

W miesiącach zimowych popyt na podróże będzie mały, członkowie grupy skorygują swe plany i zaoferują w IV kwartale maksymalnie 25 proc. mocy przewozowych sprzed roku. — Jesteśmy na początku zimy, która będzie trudna i pełna wyzwań dla naszego sektora. Jesteśmy zdeterminowani wykorzystać nieuchronną restrukturyzację dla dalszego zwiększania naszej względnej przewagi konkurencyjnej — oświadczył Spohr. Wielkość spodziewanych kosztów restrukturyzacji będzie zależeć od negocjacji ze związkami zawodowymi. Lufthansa chce zlikwidować 22 tys. pełnych etatów.