Reklama
Rozwiń
Reklama

Załamanie dostaw Boeinga. Airbus na tym zyskuje

Boeing wydał w sierpniu klientom zaledwie 18 samolotów, o 72 proc. mniej niż rok wcześniej, bo obowiązuje uziemienie MAXów.

Aktualizacja: 11.09.2019 17:04 Publikacja: 11.09.2019 16:07

Załamanie dostaw Boeinga. Airbus na tym zyskuje

Foto: AFP

Od początku roku Amerykanie zmniejszyli dostawy o ponad 40 proc. do 276 sztuk z 481 w 2018 r., zostając wyraźnie za Airbusem, który w ciągu 8 miesięcy przekazał 500 samolotów, w tym 207 A320neo rywalizujących z MAXami.

Czytaj także: Największy boeing ma problemy z silnikami

Najbardziej popularne B737 MAX zostały uziemione na świecie w marcu, amerykańskie linie lotnicze usunęły je ze swych rozkładów do grudnia albo do początku 2020 r. Boeing nadal oczekuje, że urząd lotnictwa FAA zezwoli koło października na ponowną eksploatację tych samolotów, więc mógłby w tym roku nawiązać jeszcze rywalizację z Airbusem — stwierdził Reuter.

Po 8 miesiącach zamówienia netto Boeinga zmalały o 85 sztuk, a Airbus zwiększyły się o 95.

Dekompresja w B777X

Odrębnie Boeing poinformował, że przyczyną zawieszenia końcowych testów obciążeniowych szerokokadłubowego B777X była dekompresja tylnej części kadłuba.

Reklama
Reklama

Producent przeprowadzi w najbliższych tygodniach kompleksową ocenę przyczyn tego incydentu, ale nie spodziewa się, by miał on istotny wpływ na rozwiązania projektowe samolotu czy na generalny harmonogram testów.

Do incydentu doszło w końcowych minutach sprawdzania samolotu, zginania skrzydeł znacznie powyżej wahań występujących podczas normalnej eksploatacji — podał koncern. Według relacji prasowych, testu nie przeszła klapa ładowni, która jak podał „Seattle Times" eksplodowała na zewnątrz pod wpływem wysokiego ciśnienia.

Transport
Statek Maersk przepłynął przez Bab al-Mandab. Czy to początek zmian?
Transport
Nowe sankcje Unii i Wielkiej Brytanii uderzają we flotę cieni i robiących biznesy z Rosją
Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama