Od początku roku Amerykanie zmniejszyli dostawy o ponad 40 proc. do 276 sztuk z 481 w 2018 r., zostając wyraźnie za Airbusem, który w ciągu 8 miesięcy przekazał 500 samolotów, w tym 207 A320neo rywalizujących z MAXami.
Czytaj także: Największy boeing ma problemy z silnikami
Najbardziej popularne B737 MAX zostały uziemione na świecie w marcu, amerykańskie linie lotnicze usunęły je ze swych rozkładów do grudnia albo do początku 2020 r. Boeing nadal oczekuje, że urząd lotnictwa FAA zezwoli koło października na ponowną eksploatację tych samolotów, więc mógłby w tym roku nawiązać jeszcze rywalizację z Airbusem — stwierdził Reuter.
Po 8 miesiącach zamówienia netto Boeinga zmalały o 85 sztuk, a Airbus zwiększyły się o 95.
Dekompresja w B777X
Odrębnie Boeing poinformował, że przyczyną zawieszenia końcowych testów obciążeniowych szerokokadłubowego B777X była dekompresja tylnej części kadłuba.