Reklama

Zero tolerancji dla niesfornych pasażerów

Incydent na londyńskim lotnisku Luton na którym bazy mają Wizz Air i easyJet, podczas którego 4 osoby zostały ranne, a 17 aresztowano nie jest wyjątkiem. Rośnie liczba awantur w samolotach i w portach lotniczych. Pasażerowie są wyraźnie bardziej nerwowi, niż przed pandemią.

Publikacja: 16.05.2021 13:43

Zero tolerancji dla niesfornych pasażerów

Foto: AdobeStock

Ale służby porządkowe, tak samo jak i personel pokładowy są zdeterminowane, aby utrzymać i porządek i dystans społeczny i przestrzegać reguł sanitarnych. To dlatego na lotniskach przypadki awantur między pasażerami, bądź pasażerami i obsługą są znacznie częstsze, niż te na lotniskach. I zapewne liczba takich przypadków będzie rosła wraz ze zbliżającymi się wakacjami.

Awantury na pokładach najczęściej mają miejsce z powodu konieczności noszenia masek. W takich przypadkach, jak to miało miejsce podczas rejsu KLM z Amsterdamu na Ibizę, niesforni pasażerowie muszą się liczyć, że po wylądowaniu będzie czekała na nich policja, nawet jeśli pod presją współpasażerów i załogi ostatecznie maseczkę założyli. Takie incydenty zdarzają się też w Azji, jak ostatnio tuż przed rejsem Dinghai Airlines, kiedy to tuż przed wejściem na pokład o maski pobiło się dwóch członków załogi. Obaj zostali aresztowani, ale władze lotnicze CAAC ukarały również przewoźnika, który do końca tego roku ma zakaz otwierania nowych połączeń.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Reklama
Reklama