JAL zawiesił ich latanie w lutym, a teraz postanowił przyspieszyć ich wycofanie z floty do marca 2021, a wcześniej planował zrobić to do marca 2022 — poinformował na swym portalu. W krajowych połączeniach do lotniska Itami w Osace będzie używać nowszych A350, a na innych szlakach inne maszyny, aby zachować częstotliwość lotów.

Przewoźnik miał w grudniu incydent z własnym samolotem z silnikami PW4000, awaria jednego zmusiła maszynę lecącą do Tokio do powrotu na lotnisko Naha. Te silniki zamontowano w małej liczbie starszych B777 używanych przez JAL, United Airlines, ANA, Korean Air Lines, Asiana Airlines i Jin Air.

Amerykański urząd lotnictwa FAA nakazał w lutym natychmiastowe inspekcje samolotów z silnikami PW4000 przed ich dalszymi lotami, gdy urząd bezpieczeństwa transportu NTSB stwierdził, że pęknięcia łopatek turbiny w samolocie United wynikały ze zmęczenia metalu — przypomniał Reuter. Jeden silnik eksplodował w locie, samolot wylądował bezpiecznie na jednym silniku. Rzeczniczka Pratta podała wtedy, że wadliwe łopatki należy wysyłać do ośrodka napraw w East Hartford do kontroli, a zdaniem analityków, to przyspieszy wycofywanie tych samolotów z eksploatacji.