W związku z pandemią wirusa Qantas anulował wszystkie połączenia międzynarodowe przynajmniej do końca maja i odroczył na koniec roku z końca marca decyzję o kupieniu do 12 A350-1000, które będą obsługiwać tę trasę. Przewodniczący Australijskiego i Międzynarodowego Zrzeszenia Pilotów (AIPA), Mark Sedgwick, reprezentującego pilotów Qantasa poinformował, że 85 proc. uczestników głosowało za przyjęciem nowej umowy płacowej. Na początku marca AIPA uznała, że proponowana wersja przez dyrekcję jest niezadowalająca, ale piloci powinni sami ją ocenić.

- Nadzwyczajne okoliczności w lotnictwie skłoniły Airbusa do zgody na odroczenie decyzji kupna A350, więc możemy teraz skupić się na działaniach wobec kryzysu z koronawirusem. Kiedy ten okres minie, a na pewno do tego dojdzie, skierujemy naszą uwagę na Projekt Sunrise (Wschód słońca) i na zamówienie A350 — oświadczył główny pilot Qantasa, Dick Tobiano. Przewoźnik nazwał tak planowane loty nawiązując do czasów II wojny światowej, gdy jego samoloty oglądały dwa wschody słońca w długich lotach.

Jeśli dojdzie do złożenia zamówienia na samoloty, to bezpośrednie loty z Sydney do Londynu i do innych metropolii, np. do Nowego Jorku będą mogły zacząć się w I półroczu 2023.