Unia Europejska broniąca interesów Airbusa oświadczyła, że ten raport organu odwoławczego WTO zatwierdza jej stanowisko, że Boeing utrzymuje w dalszym ciągu nielegalne subwencje. „Organ odwoławczy uregulował obecnie definitywnie tę sprawę potwierdzając nasz punkt widzenia, że Stany kontynuowały subwencjonowanie Boeinga mimo odwrotnych decyzji WTO" — oświadczyła komisarz ds. konkurencji, Cecilia Malmström.

„Boeing nie może nadal zaprzeczać, że nie dostaje zmasowanych nielegalnych subwencji od rządu USA" — oświadczył w komunikacie szef działu prawnego Airbusa, John Harrison mówiąc o wyraźnym zwycięstwie Unii i producenta samolotów z Tuluzy. „Mamy nadzieję, że te wnioski skłonią USA i Boeinga do konstruktywnych działań dla uregulowania tego zadawnionego sporu i do dołączenia do nas w działaniach nad przywróceniem sprawiedliwych warunków handlowych. Przy braku konstruktywnego podejścia Unia będzie dysponować bardzo solidnymi argumentami prawnymi w przystąpieniu do kontrposunięć"— cytuje Reuter komunikat.

Biuro amerykańskiego przedstawiciela ds. handlu uznało również decyzję z Genewy za „duże zwycięstwo USA", bo podkreśliło, że organ odwoławczy WTO stwierdził istnienie tylko jednej nielegalnej subwencji po dostosowaniu się USA do poprzednich decyzji. Stany twierdzą, że za niezgodny z regułami WTO został uznany tylko jeden mechanizm, zwolnienie z podatku ok. 100 mln dolarów (89 mln euro) rocznie przez władze stanu Waszyngton, gdzie znajdują się zakłady Boeinga. Koncern stwierdził, że akceptuje nową decyzję WTO.

USA i Unia oskarżają się nawzajem od 2004 r. o udzielanie nielegalnej pomocy publicznej Airbusowi i Boeingowi. Postępowania wszczynane przez obie strony doprowadziły do sporządzenia wielu tysięcy stron wniosków.

Według obecnego raportu organu odwoławczego WTO, Stany nie przestały udzielać wszystkich subwencji, kiedy tego od nich zażądano, powtarzając jak echo podobną decyzję podjętą wobec Unii Europejskiej Organ uznał, że obniżenie stawki podatku w stanie Waszyngton znacznie zmniejszyło sprzedaż samolotów Airbusa w ostatnich 5 kampaniach sprzedaży szczególnie wrażliwych na ceny.