Rejsy będą odbywać się 6 razy w tygodniu, oprócz czwartków. Pierwszy Bombardier Q400 poleci na tej trasie 28 kwietnia. Jednocześnie przewoźnik będzie częściej latać z Krakowa do Chicago. Od lipca będą to dwa rejsy tygodniowo, a nie jak dotychczas- jeden. Na tej trasie rocznie podróżuje ok 90 tys. ludzi.
Pierwszy rejs LOT-u z Krakowa do Budapesztu wystartuje 28 kwietnia. Połączenie pozwoli pasażerom z południa Polski na łatwe przesiadki w Budapeszcie na rejsy dalekodystansowe LOT-u do Stanów Zjednoczonych. Od 3 maja linia rozpocznie regularne loty z Budapesztu do Nowego Jorku, od 5 maja do Chicago. Na nowojorskie lotnisko JFK LOT poleci z Budapesztu cztery, natomiast do Chicago O'Hare dwa razy w tygodniu.
— W założeniach strategicznych koncentrujemy się na budowaniu ruchu transferowego przez centrum przesiadkowe LOT-u w Warszawie. Jednocześnie w miarę w pojawiających się możliwości biznesowych i większej dostępności floty, LOT wykorzystuje potencjał połączeń spoza Warszawy, m.in. z Krakowa – mówi Adrian Kubicki, dyrektor komunikacji korporacyjnej w LOT.
— Zwiększenie częstotliwości rejsów na trasie Kraków-Chicago to dowód zainteresowania pasażerów zainaugurowanym kilka miesięcy temu połączeniem – mówi Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.
Nowe połączenie między Krakowem a Budapesztem, zwiększona liczby rejsów między Krakowem a Chicago i rejsy dalekodystansowe Budapeszt-Chicago są ze sobą skomunikowane zarówno w Krakowie, jak i w Budapeszcie. Pozwoli to podróżować między Krakowem i Budapesztem a Chicago cztery razy w tygodniu, ponieważ operacje odbywają się w różne dni tygodnia (w pozostałe dni LOT oferuje dogodne połączenia z i do Chicago z przesiadką w Warszawie).