Reklama
Rozwiń
Reklama

Qatar Airways rozwijają się dynamicznie mimo sankcji

Blokada Kataru i jego biznesu, w tym przewoźnika narodowego Qatar Airways, miała doprowadzić między innymi do bankructwa linii lotniczej. Spowodowała kłopoty finansowe, ale w dwa i pół roku od wprowadzenia sankcji przez sąsiadów katarskie linie rozwijają się jak nigdy przedtem.

Aktualizacja: 22.12.2019 14:32 Publikacja: 22.12.2019 11:51

Qatar Airways rozwijają się dynamicznie mimo sankcji

Foto: Bloomberg

A prezes linii Akbar al Baker zapewnia, że konkurencja na tej blokadzie ucierpiała bardziej niż katarski przewoźnik. Koszty blokady są jednak niemałe. Tylko w roku finansowym 2019 Katarczycy stracili 639 mln dol., bo wydatki na paliwo w porównaniu z rokiem 2018 zwiększyły się o 1,3 mld dol. Wynika to z konieczności wydłużania rejsów z powodu omijania przestrzeni powietrznej Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Egiptu i Arabii Saudyjskiej.

W tej sytuacji Qatar Airways rozwijają się tam, gdzie jest to możliwe i rozbudowują port przesiadkowy w Dauha. Właśnie dodały trzecią rotację dziennie przez dwa dni w tygodniu na Lotnisku Chopina w Warszawie, uruchomiły rejsy do stolicy Botswany Gaborone wydłużając połączenie prowadzące przez Johannesburg. A w drugiej połowie 2019 poleciały z Dauhy do Mogadiszu i Rabatu oraz ostatnio do Luandy. Łącznie Katarczycy latają w Afryce do 20 miast. A w stolicy Rwandy, Kigali budują nowe lotnisko, w którym będą mieli 60 proc. udziałów. Po Turkish Airlines, które latają w Afryce do 30 miast, to katarska siatka jest najbardziej rozwinięta na tym kontynencie.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Pekin uderza w import aut do Rosji
Transport
Są chętni na portugalską linię TAP. Wciąż trwa dochodzenie w aferze korupcyjnej
Transport
Europejskie linie chcą latać do Azji tak jak Chińczycy
Transport
Ataków na polską infrastrukturę będzie więcej. Czy latamy bezpiecznie?
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Transport
Zaostrza się spór Japonii i Chin o Tajwan. Chińczycy anulowali nawet 500 tysięcy lotów
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama