Reklama

Twarde lądowanie rosyjskiego boeinga w Armenii

Maszyna tanich linii Aerofłotu lecąca rejsem z Moskwy do Giumri w Armenii zawadziła ogonem o pas startowy. Na pokładzie było 173 pasażerów. Linie zapewniają, że ofiar nie ma.

Aktualizacja: 20.08.2019 09:40 Publikacja: 20.08.2019 09:36

Twarde lądowanie rosyjskiego boeinga w Armenii

Foto: Pixabay

Samolot rosyjskich linii Pabieda (Zwycięstwo) zaliczył nocą twarde lądowanie na lotnisku Szirka w drugim co do wielkości mieście Armenii - Giumri. Według wyjaśnień, które gazeta RBK uzyskała u przewoźnika, boeing 737-800 miał zahaczyć ogonem podczas odejścia na drugi krąg. Po co samolot miał podchodzić do lądowania dwa razy, tego linie nie wyjaśniają.

Po oczekujących na odlot do Moskwy pasażerów przyleciał zapasowy samolot Pobiedy. Przewoźnik zapewnia, że żadna ze 173 lecących do Armenii osób, nie ucierpiała.

RBK przypomina, że 16 sierpnia wylot samolotu tych samych linii z Mineralnych Wód do Moskwy został przesunięty o 4 godziny, gdyż do silnika dostał się ptak. Stało się to następnego dnia po tym jak twarde lądowanie na polu kukurydzy pod Moskwą miał  airbus A-321 Uralskich Linii Lotniczych. Maszyna zderzyła się ze stadem czajek.

Linie Pabieda to tanie linie należące do narodowego przewoźnika rosyjskiego, Aerofłotu. Od 2016 r. wykonują 10 rejsów dziennie do ormiańskiego Giumri. Na początku sierpnia przewoźnik zapowiedział wstrzymanie sprzedaży biletów do tego miasta, ale szybko je wznowił.

„Lotnisko w Giumri obiecało zrobić wszystko w sprawie kontroli jakości procesu tankowania samolotów” - wyjaśnili Rosjanie.

Reklama
Reklama

Co było przyczyną obecnego incydentu ma wyjaśnić dochodzenie komisji wypadków lotniczych.

Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama