fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Lotnictwo

Niki Lauda liczy na zysk Laudamotion w 2019 roku

Niki Lauda
Wikimedia, fot. AngMoKio
Niki Lauda zamierza osiągać od 2019 r. zyski swej linii lotniczej, którą odkupił do bankruta Air Berlin i przemianował na Laudamotion.

Linia Niki, którą założył w 2003 r. zacznie działalność pod nową nazwą 25 marca dysponując 6 samolotami z leasingu. Jej samolot wykona pierwszy lot z Düsseldorfu do Palma de Mallorca. — Nie można spodziewać się pieniędzy w pierwszym roku, ale jeśli będziemy postępować właściwie, to powinniśmy zacząć zarabiać od drugiego roku — powiedział Niki Lauda na konferencji prasowej w Wiedniu.

Trzykrotnemu mistrzowi świata w wyścigach Formuły I udało się w styczniu wygrać z IAG walkę o Niki, inwestując początkowo 50 mln euro i następnie więcej we wznowienie działalności. Lauda zapowiedział dalsze loty od kwietnia ze Szwajcarii i od czerwca z Austrii oraz zwiększenie floty do 21 samolotów. Jego linia będzie obsługiwać latem miejscowości wypoczynkowe w Grecji, Hiszpanii i Włoszech, a później jeszcze w tym roku doda regularne połączenia do miast i loty czarterowe.

- Regularne loty po właściwej cenie i z dobrym produktem plus czarterowe to jest to czego potrzebujemy, moim celem jest dojście do tego od jesieni — powiedział Lauda. Z 60 tys. działek startów i lądowań (slotów), jakie kupił wraz z aktywami Niki, będzie potrzebować tylko 40 tys., więc 20 tys. slotów odda. Ten 69-letni Austriak ma umowę z Condorem należącym do biura podróży Thomas Cook o sprzedaży biletów dla Laudamotion, także o marketingu i planowaniu pracy załóg.

Nie wiadomo jeszcze, jak austriacka linia może zorganizować współpracę z Lufthansą. Lauda poinformował, że jego rozmowy z Lufthansą i austriackim urzędem nadzoru rynku powinny wyjaśnić, czy tania linia Eurowings będzie mogła również oferować bilety na loty Laudamotion i czy będzie mogła wynajmować od Austriaków samoloty wraz z załogami. — Musimy wiedzieć, co wolno, a czego nie — powiedział.

Lauda znajduje się pod presją czasu, aby sprzedać jak najwięcej biletów na sezon letni, chce więc wykorzystać kanały sprzedaży i marketingu konkurentów, z kolei Lufthansa, która zrezygnowała z kupna Niki jest zainteresowana wykorzystaniem mocy przewozowych nowej linii z Wiednia. Laudamotion zatrudnia obecnie 641 osoby, musi znaleźć dodatkowo ok. 50 do obsługi 21 samolotów.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA