Analiza dokonana przez regionalny oddział izby podkreśla, że operator lotniska, firma SEGEB przyznała „nieuzasadnione i znaczne korzyści, czasem wbrew przepisom”, które Komisja Europejska mogłaby uznać za bezprawną pomoc państwową, zwłaszcza irlandzkiemu przewoźnikowi.
W latach 2008-14 SEGEB pozbawiła się tym samym przychodów ok. 85 mln euro, z czego 91 proc., czyli 78 mln euro, od jednej linii lotniczej, Ryanaira — stwierdzono w raporcie. Te ulgi komercyjne zostały w dodatku przyznane „bez żadnego zezwolenia od związku właścicieli lotniska Beauvais-Tillé, społeczności miasta, departamentu Oise i regionu Hauts-de-France”.
Ulgi przyznawane liniom lotniczym od opłat lotniskowych i sprzedaż ze stratą usług lotniskowych powodują, że koszty funkcjonowania lotniska nie mają pokrycia, a zatem to „użytkownicy linii autobusowej między Paryżem i Beauvais finansują usługi lotniskowe zamiast przewoźników”.
Izba zaleciła m.in. „przeanalizowanie fiskalnego wpływu bezprawnych porozumień Ryanaira z operatorem lotniska”.
Bruksela wszczęła w 2012 r. pogłębione śledztwo ws. lotniska, zmierzające do sprawdzenia, czy subwencje przyznawane przez władze publiczne (państwo i samorząd lokalny) nie naruszają europejskich przepisów o pomocy państwowej. Śledztwo ma też ustalić, czy ulgi przyznawane liniom lotniczym przez operatora lotniska, nie wypaczają konkurencji. SEGEB jest także operatorem linii autobusowej z lotniska do Paryża.