– Inwestycje w infrastrukturę techniczną części ściśle lotniczej sprawią, że będziemy jednym z najnowocześniejszych portów w Europie Środkowo-Wschodniej – powiedział „Rzeczpospolitej" Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Połowa ze 100 mln zł przeznaczonych na rozbudowę i modernizację lotniska to środki unijne. Wrocławski port otrzymał je z Funduszu Spójności w ramach programu „Infrastruktura i środowisko". A Bruksela nie miała żadnych wątpliwości, że Dolny Śląsk potrzebuje nowoczesnej infrastruktury lotniczej.
Na remont drogi startowej (planowana jest wymiana nawierzchni na całej długości pasa startowego 2,5 km) spółka wyda 30 mln złotych. Na modernizację oświetlenia nawigacyjnego, w której wykorzystano najnowocześniejsze systemy oparte na technologii LED – 20 mln zł. Ta inwestycja prowadzona jest według ostatnich wymogów ICAO (Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego).
Latanie przy złej pogodzie
Kończy się instalacja nowego systemu AWOS (All Weather Observing System) – system pomiaru danych meteorologicznych. Za tę inwestycję odpowiada Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, która wcześniej aż trzy lata starała się o pozyskanie tego systemu dla lotniska Chopina w Warszawie.
Dla pasażerów to bardzo korzystne informacje, ponieważ te inwestycje pozwolą przystosować system ILS (Instrument Landing System) do naprowadzania lądujących samolotów także w bardzo złych warunkach atmosferycznych. Wszystkie elementy ILS mają zostać wprowadzone w 2016 r.