Skargę  na grafikę, która została opublikowana na facebookowym fanpage'u marki, wniosło do Komisji Etyki Reklamy m.in. Stowarzyszenie Twoja Sprawa. W  lutym 2018 r. KER  orzekła, że reklama narusza dobre obyczaje.

Jak informuje portal Wirtualnemedia, po tej decyzji Stowarzyszenie Twoja Sprawa wniosło  przeciwko producentowi napoju Devil  powództwo za naruszenie dobrych obyczajów. Organizacja domagała się wycofania reklamy, publikacji przeprosin oraz zapłaty 60 tys. złotych na cele  społeczne.

Sąd Okręgowy w Legnicy uwzględnił powództwo w całości. Nakazał firmie Waterius usunięcie reklamy, opublikowanie przeprosin przez prezes spółki Jolantę Hauzer oraz zapłacenie 60 tys. zł na rzecz Fundacji „Dla Polonii". Pozwana firma musi też zapłacić 8,5 tys. zł kosztów pozwu i procesu.

W ustnym uzasadnieniu wyroku sąd stwierdził, że reklama naruszyła dobre obyczaje, tym bardziej, że jest kierowana do ludzi młodych.

Jak poinformowało Stowarzyszenie Twoja Sprawa, wyrok jest już prawomocny, bo został wydany w połowie czerwca, a firma Waterius w wyznaczonym terminie nie złożyła odwołania.