fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Konsumenci

60 tys. zł kary za hasło „Ona już wie, co będzie mieć w ustach” w reklamie Devil Energy Drink

Adobe Stock
Producent napoju energetycznego Devil musi zapłacić 60 tys. zł za seksistowską reklamę na Facebooku. Mem przedstawia kobietę klęczącą przed mężczyzną, który unosi dłonią jej brodę i hasło "Ona już wie, co będzie mieć w ustach".

Skargę  na grafikę, która została opublikowana na facebookowym fanpage'u marki, wniosło do Komisji Etyki Reklamy m.in. Stowarzyszenie Twoja Sprawa. W  lutym 2018 r. KER  orzekła, że reklama narusza dobre obyczaje.

Jak informuje portal Wirtualnemedia, po tej decyzji Stowarzyszenie Twoja Sprawa wniosło  przeciwko producentowi napoju Devil  powództwo za naruszenie dobrych obyczajów. Organizacja domagała się wycofania reklamy, publikacji przeprosin oraz zapłaty 60 tys. złotych na cele  społeczne.

Sąd Okręgowy w Legnicy uwzględnił powództwo w całości. Nakazał firmie Waterius usunięcie reklamy, opublikowanie przeprosin przez prezes spółki Jolantę Hauzer oraz zapłacenie 60 tys. zł na rzecz Fundacji „Dla Polonii". Pozwana firma musi też zapłacić 8,5 tys. zł kosztów pozwu i procesu.

W ustnym uzasadnieniu wyroku sąd stwierdził, że reklama naruszyła dobre obyczaje, tym bardziej, że jest kierowana do ludzi młodych.

Jak poinformowało Stowarzyszenie Twoja Sprawa, wyrok jest już prawomocny, bo został wydany w połowie czerwca, a firma Waterius w wyznaczonym terminie nie złożyła odwołania.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA