Reklama
Rozwiń
Reklama

Czy Lidl przesadził z dziećmi w reklamie bielizny?

Komisja Etyki Reklamy rozpatrzyła wniosek, w którym konsumentka skarży się na spot telewizyjny sieci sklepów Lidl.

Publikacja: 09.03.2018 17:00

Czy Lidl przesadził z dziećmi w reklamie bielizny?

Foto: Bloomberg

Skarżąca uznała za niestosowne, by w reklamie podkoszulek występowały dzieci w bieliźnie. Podkreśliła, że w taki sposób firma zwraca uwagę pedofilów.

- Reklama dotyczy oferty podkoszulek do kupienia w dwupaku, w Lidlu. Są w niej dzieci ubrane w bieliznę, w podkoszulki i majtki, co uważam za niestosowne. Myślę, że niejeden pedofil jest zachwycony tą reklamą! – napisała klientka.

W związku ze skargą wniesiono wniosek o uznanie reklamy za sprzeczną z dobrymi obyczajami oraz, że nie była ona prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej, co jest niezgodne z art. 2 ust. 1 Kodeksu Etyki Reklamy.

Spółka Lidl odparła zarzuty skarżącej twierdząc, że nie doszło do naruszenia.

W ocenie przedsiębiorcy trudno zanegować fakt, że w legalnej z prawnego punktu widzenia reklamie bielizny dziecięcej nie można zaprezentować wizerunku dzieci ubranych w przedmiot reklamy.

Reklama
Reklama

- Przygotowanie reklamy, w której obecne są dzieci jest w takim przypadku w pełni uzasadnione ze względu na charakter reklamowanego produktu – wyjaśnił skarżony.

Firma zauważyła, że reklama nie złamała przy tym żadnych standardów moralnych i nie wykroczyła poza społecznie akceptowalne granice.

- (..) skarga konsumencka była jedynie pojedynczym przypadkiem, a reklama nie wywołała sprzeciwu o szerszym charakterze – czytamy w odpowiedzi na skargę.

Lidl podkreślił, że treści zawarte w spocie reklamowym nie były treściami erotycznymi, a forma prezentacji produktu nie była też ani wulgarna, ani niestosowna.

- Naszym zdaniem treści prezentowane w przedmiotowej reklamie nie stanowią naruszenia prawa, dobrych obyczajów, zasad odpowiedzialności społecznej ani też uczciwej konkurencji.

Skarżony stwierdził, że doszło do nadinterpretacji ze strony konsumentki.

Reklama
Reklama

Komisja Etyki Reklamy nie dopatrzyła się w spocie telewizyjnym naruszenia norm wskazanych przez wnioskodawczynię.

Zdaniem zespołu orzekającego przedmiotowa reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej, z należytą starannością i nie narusza dobrych obyczajów.

Prawo w Polsce
Zmowa przetargowa Budimexu. Wyrok może utrudnić walkę o kolejne kontrakty
Prawo karne
Zapadł wyrok w sprawie afery SKOK Wołomin. 14 lat więzienia za wypranie blisko 350 mln zł
Praca, Emerytury i renty
Planujesz przejść na emeryturę w 2026 roku? Ekspert ZUS wskazuje dwa najlepsze terminy
Ubezpieczenia i odszkodowania
Sąd Najwyższy: to, że kierowca zapłaci za wypadek, nie zwalnia ubezpieczyciela
Prawo karne
Radosław Baszuk: Jesteśmy przyzwyczajeni do szybkich aresztowań, ale to nie przypadek Ziobry
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama