fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Konsumenci

Czy Lidl przesadził z dziećmi w reklamie bielizny?

Bloomberg
Komisja Etyki Reklamy rozpatrzyła wniosek, w którym konsumentka skarży się na spot telewizyjny sieci sklepów Lidl.

Skarżąca uznała za niestosowne, by w reklamie podkoszulek występowały dzieci w bieliźnie. Podkreśliła, że w taki sposób firma zwraca uwagę pedofilów.

- Reklama dotyczy oferty podkoszulek do kupienia w dwupaku, w Lidlu. Są w niej dzieci ubrane w bieliznę, w podkoszulki i majtki, co uważam za niestosowne. Myślę, że niejeden pedofil jest zachwycony tą reklamą! – napisała klientka.

W związku ze skargą wniesiono wniosek o uznanie reklamy za sprzeczną z dobrymi obyczajami oraz, że nie była ona prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej, co jest niezgodne z art. 2 ust. 1 Kodeksu Etyki Reklamy.

Spółka Lidl odparła zarzuty skarżącej twierdząc, że nie doszło do naruszenia.

W ocenie przedsiębiorcy trudno zanegować fakt, że w legalnej z prawnego punktu widzenia reklamie bielizny dziecięcej nie można zaprezentować wizerunku dzieci ubranych w przedmiot reklamy.

- Przygotowanie reklamy, w której obecne są dzieci jest w takim przypadku w pełni uzasadnione ze względu na charakter reklamowanego produktu – wyjaśnił skarżony.

Firma zauważyła, że reklama nie złamała przy tym żadnych standardów moralnych i nie wykroczyła poza społecznie akceptowalne granice.

- (..) skarga konsumencka była jedynie pojedynczym przypadkiem, a reklama nie wywołała sprzeciwu o szerszym charakterze – czytamy w odpowiedzi na skargę.

Lidl podkreślił, że treści zawarte w spocie reklamowym nie były treściami erotycznymi, a forma prezentacji produktu nie była też ani wulgarna, ani niestosowna.

- Naszym zdaniem treści prezentowane w przedmiotowej reklamie nie stanowią naruszenia prawa, dobrych obyczajów, zasad odpowiedzialności społecznej ani też uczciwej konkurencji.

Skarżony stwierdził, że doszło do nadinterpretacji ze strony konsumentki.

Komisja Etyki Reklamy nie dopatrzyła się w spocie telewizyjnym naruszenia norm wskazanych przez wnioskodawczynię.

Zdaniem zespołu orzekającego przedmiotowa reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej, z należytą starannością i nie narusza dobrych obyczajów.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA