Portfel Metropol Group powiększył się o liczące w sumie ponad 45 tys. mkw. centra w Gdyni, Olkuszu, Radomiu, Świętochłowicach i Siemianowicach. Sprzedający – Atrium – koncentruje się na rozwoju w największych aglomeracjach, w jego portfelu są m.in. warszawskie Promenada i kompleks Wars, Sawa, Junior. - Rynek nieruchomości zawsze oferuje możliwości inwestycji. W obecnych czasach, gdy odczuwane są skutki pandemii COVID-19, rynek centrów handlowych typu convenience, zlokalizowanych w centrach mniejszych miast, uznaliśmy za bardzo atrakcyjny. Aktualnie poszukujemy kolejnych projektów -skomentował Amit Mor, prezes Metropol Group.

-To prawdopodobnie pierwsza transakcja w sektorze handlowym zamknięta w wymagających warunkach rynkowych, po zniesieniu ograniczeń związanych z zamrożeniem gospodarki wynikających z tzw. lockdownu, co pokazuje, że tego typu transakcje zaczynają cieszyć się zainteresowaniem inwestorów. Popularność sektora centrów handlowych typu convenience związana jest m.in. ze zmieniającymi się preferencjami klientów, którzy wybierają mniejsze centra handlowe zlokalizowane blisko miejsca zamieszkania" – powiedział Dominik Rafałko, partner lokalny w zespole nieruchomości kancelarii Greenberg Traurig, która reprezentowała kupującego.