W Polsce jest dziś ponad 13,4 mln handlowych metrów, z czego centra handlowe mają 9,5 mln mkw., a parki i wielkopowierzchniowe magazyny handlowe oraz centra wyprzedażowe – łącznie 3,9 mln mkw. – wyliczają analitycy firmy JLL.
I mimo obaw o to, czy będzie można handlować w niedziele i jak wpłyną na biznes nowe podatki, powstają kolejne obiekty handlowe. Będą jednak oferować więcej niż sklepy, starając się zatrzymać klienta nowymi technologiami.
Przedsmak już jest
– W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku rynek wzbogacił się zaledwie o 36,8 tys. mkw., ale to tylko przedsmak tego, co nas czeka w nadchodzących miesiącach. Jeśli plany deweloperów zostaną zrealizowane w terminie, to w 2017 r. rynek handlowy może urosnąć nawet o 511 tys. mkw., w tym ok. 388 tys. mkw. w ramach centrów handlowych – wymienia Joanna Tomczyk, analityk rynku w JLL.
W I kwartale 2017 r. ukończone zostały rozbudowy takich obiektów jak Auchan Hetmańska w Białymstoku czy Galeria Wnętrz City Meble w Gdańsku. Powstały też dwa wielkopowierzchniowe magazyny handlowe – Leroy Merlin w Bełchatowie i Agata Meble w Rzeszowie.