Reklama

Kolej chce nocą podebrać pasażerów liniom lotniczym

Rosnąca oferta połączeń, atrakcyjne ceny biletów i zaostrzane normy emisji CO2 sprawią, że nocne ekspresy kursujące po Europie staną się konkurencyjne wobec tanich przewoźników lotniczych.

Aktualizacja: 22.06.2021 10:58 Publikacja: 21.06.2021 21:00

Przedziały sypialne w nowych wagonach, które dla Nightjet buduje Siemens.

Przedziały sypialne w nowych wagonach, które dla Nightjet buduje Siemens.

Foto: Siemens

Reaktywacja nocnych międzynarodowych pociągów, które nie tak dawno skreślano w Europie z rozkładów jazdy, coraz bardziej się rozkręca. W ostatni piątek prywatny przewoźnik FlixTrain uruchomił nocne połączenia między Monachium, Berlinem i Hamburgiem. Pociąg wyjeżdża ze stolicy Bawarii tuż przed północą, w Hamburgu melduje się o 10 rano. W promocji można kupić bilety już za niecałe 5 euro. Także w piątek austriacki przewoźnik ÖBB uruchomił z myślą o urlopowiczach nocne połączenie EuroNight z Bratysławy, Wiednia i Grazu do chorwackiego Splitu. Za miejsce siedzące płaci się 30 euro, za sypialne 70 euro. Specjalnym wagonem można też zabrać samochód.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
Latanie we wrześniu tylko dla pasażerów o mocnych nerwach. Idzie fala strajków
Transport
Prezes Ryanaira motywuje pracowników. Pasażerowie muszą bardziej uważać
Transport
Nowy sądny dzień dla europejskiego lotnictwa. Kolejny strajk Francuzów
Transport
Polacy mistrzami odbioru paczek. E-commerce nie nadąża za tempem
Transport
Porządki w Grupie Lufthansy. Wszystkie decyzje będą podejmowane w Niemczech
Reklama
Reklama