Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 21.04.2021 14:19 Publikacja: 21.04.2021 13:53
Foto: AdobeStock
Wymienione podmioty weszły w zmowę kartelową o podziale klientów w transgranicznych przewozach ładunków na zasadniczych szlakach w Unii. Trzy firmy przyznały się do tego i zgodziły na prawem załatwienie sprawy.
Postępowanie wyjaśniające Komisji pozwoliło ustalić, że te firmy koordynowały działania wymieniając się informacjami o szukaniu przez klientów konkurencyjnych ofert i przekazywały sobie nawzajem wyższe stawki, aby chronić własny biznes. Tym samym uczestniczyły w rozdzielaniu klientów między sobą, czego zabraniają unijne przepisy o konkurencji. Ten proceder trwał od 8 grudnia 2008 do 30 kwietnia 2014, belgijska kolej uczestniczyła w nim od 15 listopada 2011 i tylko w przewozach z DFB i ÖBB. Zmowa dotyczyła zwyczajowych rodzajów transportu, bez przewożenia samochodów.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
– PKP Intercity podjęło decyzję, która otwiera zupełnie nowy rozdział w historii polskiej kolei dalekobieżnej. D...
Zamknięcie przez Polskę granicy z Białorusią utrudnia chiński eksport. Jechało tędy 90 proc. transportów kolejow...
W dwa tygodnie po podpisaniu umowy LOT-u z Airbusem o dostawach 40 samolotów A220 firmy zaczęły rozmawiać o konk...
Spółka koncentruje się obecnie na zahamowaniu dalszego spadku udziałów w rynku kolejowych przewozów towarowych,...
Zmiany zwyczajów Polaków, rosnąca siatka oraz zmiany we flocie powodują, że LOT rośnie szybciej niż konkurencja....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas