Parowozy zamiast szynobusów. Braki w taborze dają szansę retro przejazdom

Z braku szynobusów Koleje Wielkopolskie zdecydowały się użyć znacznie starszej technologii.

Aktualizacja: 19.02.2020 16:21 Publikacja: 19.02.2020 15:42

Parowozy zamiast szynobusów. Braki w taborze dają szansę retro przejazdom

Foto: Adobe Stock

Parowozy kojarzą się ze złotą epoką kolei, czasem gdy pociąg był najważniejszym środkiem masowego transportu. Smaku tej epoki mogą teraz zaznać pasażerowie Kolei Wielkopolskich, które z braku uszkodzonych w kolizjach z autami pociągów postanowiły użyć taboru kojarzącego się z dawnymi czasami.

- W ostatnim czasie doszło do kilku kolizji szynobusów i samochodów, w wyniku czego kilka naszych pojazdów przechodzi obecnie naprawę. Brakuje nam taboru, dlatego zdecydowaliśmy się na uruchomienie trakcji parowej – mówił serwisowi epoznan.pl Arkadiusz Garcon z Kolei Wielkopolskich.

Czytaj także: Kolei brakuje miliardów na odnowienie taboru

Informujemy, że do 13 marca (z wyjątkiem dni 24, 25, 26 lutego) wyszczególnione pociągi będą obsługiwane trakcją parową: pociąg nr 77646 relacji Wolsztyn 15:49 - Leszno 16:51 oraz pociąg nr 77627/77299 relacji Leszno 17:05 - Wolsztyn 18:08 - podały Koleje Wielkopolskie w komunikacie na swojej stronie internetowej.

Czytaj także: Remonty torów i awarie pociągów biją w pasażerów

Parowozy do obsługi połączeń kolejowych pochodzą z Parowozowni Wolsztyn. Jest to jedyna na świecie parowozownia obsługująca regularne połączenia po normalnym torze (pociągami parowymi można przejechać się na okazjonalnych połączeniach wąskotorowych). Połączenia kolejowe obsługiwane będą parowozami Ol49 lub Pt47.

Zastępstwo za szynobusy pozwoli parowozowni na wyrobienie założonej liczby kilometrów w czasie remontu odcinka, po którym parowozy kursują planowo.

Parowozy kojarzą się ze złotą epoką kolei, czasem gdy pociąg był najważniejszym środkiem masowego transportu. Smaku tej epoki mogą teraz zaznać pasażerowie Kolei Wielkopolskich, które z braku uszkodzonych w kolizjach z autami pociągów postanowiły użyć taboru kojarzącego się z dawnymi czasami.

- W ostatnim czasie doszło do kilku kolizji szynobusów i samochodów, w wyniku czego kilka naszych pojazdów przechodzi obecnie naprawę. Brakuje nam taboru, dlatego zdecydowaliśmy się na uruchomienie trakcji parowej – mówił serwisowi epoznan.pl Arkadiusz Garcon z Kolei Wielkopolskich.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
100 zł za 8 dni jazdy pociągami. Koleje Śląskie kuszą na majówkę. A inni?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Transport
Singapurskie Changi nie jest już najlepszym lotniskiem na świecie
Transport
Polowanie na rosyjskie samoloty. Pomagają systemy śledzenia lotów
Transport
Andrzej Ilków, prezes PPL: Nie zapominamy o Lotnisku Chopina. Straciliśmy kilka lat
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Transport
Maciej Lasek: Nie wygaszamy projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego