Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 08.11.2019 05:14 Publikacja: 07.11.2019 16:54
Foto: Fotorzepa, Roman Bosiacki
Już teraz z budżetu wspierane są przejazdy dla pociągów TLK lub IC, które w założeniach nie przynoszą zysków. Ale obecna umowa z PKP Intercity miała się skończyć w 2021 r. Eksperci ostrzegają więc: nową umową o dofinansowanie rynek dalekobieżnych połączeń zostanie na dekadę zamknięty dla konkurencji.
Problem dla rozwoju rynku polega na tym, że kursowanie dotowanych pociągów Intercity na głównych liniach pozwala Urzędowi Transportu Kolejowego (UTK) zablokować wjazd konkurencyjnych przewoźnikom. A UTK wyraźnie chroni państwowy monopol. Na plany wsparcia dla polskiego przewoźnika zareagował w czwartek AllRail – organizacja zrzeszająca prywatnych przewoźników kolejowych z Europy.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Amerykanie są o krok od wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczym USA-Chiny. A Donald Trump otwarcie mówi o bli...
Obecne tempo sprzedaży e-aut jest dalekie od unijnego celu. Producenci wycofują elektryczne modele.
PKP Intercity poprawia ofertę, bo w nowym rozkładzie jazdy na 2026 r. może zacząć tracić pasażerów na rzecz groź...
Kilkanaście nowych połączeń od przyszłego roku ogłosił prezes Wizz Air na lotniskach w Gdańsku i Wrocławiu. Wę...
Brak zatwierdzonego budżetu w USA i tzw. zamknięcie rządu oznacza poważne zakłócenia lotów. Brakuje kontrolerów...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas