fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel

H&M dyskryminuje klientów? Szwedzki RPO rozpoczął dochodzenie

H&M
Bloomberg
Szwedzki Rzecznik Praw Obywatelskich rozpoczął dochodzenie po doniesieniach medialnych, że w sklepach H&M dochodzi do dyskryminacji klientów.

W listopadzie szwedzki dziennik Aftonbladet opublikował nagranie z ukrytej kamery, z którego wynika, że klientce obcego pochodzenia odmówiono wymiany zakupionych przedmiotów bez paragonu, podczas dziennikarzowi Szwedowi pozwolono dokonać wymiany. H&M w Szwecji pozwala na wymiany produktów bez paragonu.

Po artykule Aftonbladet H&M odmówił komentarza na temat nagrania. Szwedzka firma poinformowała jednak, że wymiana bez paragonu jest możliwa, o ile dane artykuły są nadal w sklepie. Równocześnie na swoim facebookowym profilu H&M potępił wszelkie przejawy rasizmu i dyskryminacji.

Najwyraźniej nie przekonało to Rzecznika Praw Obywatelskich, który zdecydował się na rozpoczęcie dochodzenia. Szwedzki RPO wprost poinformował, że podjął interwencję wskutek doniesień medialnych. Zdaniem Rzecznika artykuły sugerują, że H&M inaczej traktuje klientów „o innej przynależności etnicznej niż szwedzka i stawia ich w niekorzystnej sytuacji".

- Celem kontroli jest wyjaśnienie, czy doszło do naruszenia zakazu dyskryminacji – poinformował RPO w oświadczeniu cytowanym przez Reuters.

H&M oświadczyło, że również bada co się stało i będzie odpowiadać na pytania Rzecznika.

- To oczywiste, że wszyscy klienci są traktowani jednakowo i bardzo poważnie traktujemy tego typu oskarżenia – oświadczyła rzecznika H&M.

Szwedzki Rzecznik Praw Obywatelskich nie ma uprawnień do nakładania kar. Jednak może wnieść sprawę do sądu, który już odpowiednie uprawnienia do stwierdzenia czy doszło do naruszenia przepisów i ewentualnego ukarania ma.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA