Reklama

Renesans małych sklepów

Po zakupy chodzimy bardzo często, ale jednorazowo wydajemy niewiele. Dlatego najmocniej rozwijają się małe, lecz nowoczesne sklepy spożywcze

Publikacja: 04.11.2019 21:00

Renesans małych sklepów

Foto: Adobe Stock

Mimo rosnącej oferty różnego rodzaju sklepów spożywczych Polacy wciąż wolą robić małe zakupy, ale często. Pod tym względem zdecydowanie wybijamy się na tle nawet Europy Środkowej, którą łączą jednak wspólne doświadczenia w zakresie początku tworzenia się nowoczesnej dystrybucji i handlu w wersji, jaką znamy.

Z badania Gfk, do którego dotarła „Rzeczpospolita", wynika, że w pierwszym półroczu 2019 r. statystyczne gospodarstwo domowe w Polsce robiło podstawowe zakupy chemiczne oraz spożywcze aż 191 razy. To o niemal 30 więcej niż u naszych południowych sąsiadów, a w stosunku do innych państw różnice są jeszcze większe. Na przykład ten wskaźnik w Austrii wynosi za półrocze 114.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Uniqlo bije rekordy zysków mimo ceł Trumpa. Fast Retailing rośnie globalnie
Handel
Oficjalnie: Smyk Holding idzie na giełdę i chce rosnąć
Handel
InPost wchodzi do e-handlu? AI ma dokonać rewolucji w zakupach
Handel
Sklepy pod ścianą. Musi być taniej
Handel
Polska jedyna zagłosuje przeciwko umowie UE–Mercosur? Jest wstępny termin
Reklama
Reklama