fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel

Aldi nie będzie już sprzedawać jajek z chowu klatkowego

Bloomberg
Niemiecka sieć Aldi rezygnuje ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego w markach własnych.

Aldi wyznacza dobre trendy i jako jeden z pierwszych w Polsce zadeklarował całkowite odejście od jaj klatkowych w markach własnych do 2025 roku po rozmowach z Fundacją Alberta Schweitzera  - informuje fundacja w komunikacie prasowym.

- Naszymi działaniami od wielu lat konsekwentnie wspieramy dobrostan zwierząt. Jako odpowiedzialny społecznie przedsiębiorca, działający na rynku globalnym wprowadzamy zmiany równolegle w wielu krajach. Naturalnym działaniem po ogłoszeniu wycofania jaj z chowu klatkowego do 2025 roku było pójście o krok dalej w zgodzie z trendami światowymi – mówi Justyna Radwańska, Manager ds. Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa ALDI Polska.

Niemiecka sieć już teraz deklaruje, że w ofercie produktów marek własnych zawierających w swoim składzie jaja, w ponad 30 proc. pochodzą one z chowów alternatywnych, a liczba ta stale rośnie.

W Belgii i Niemczech sieci Aldi już nie sprzedają jaj z chowu klatkowego czylu tzw. trójek. - Jesteśmy nastawieni na szeroki dialog z producentami, wierzymy, że w Polsce ten cel uda nam się osiągnąć w zakładanym terminie, być może wcześniej - deklaruje Justyna Radwańska.

Dzięki inicjatywie Aldi jaja z chowu klatkowego praktycznie znikną z polskich sklepów podkreśla Karolina Skowron, dyrektorka Fundacji Alberta Schweitzera.

Także inne sieci handlowe w Polsce zapowiedziały rezygnację z "trójek" do 2025 roku, m.in. Biedronka, Lidl, a także Auchan, Tesco, Kaufland, Macro, Intermarche, Carrefour oraz Netto Maxima Grupe, do której należy sieć Stokrotka.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA