Aldi nie będzie już sprzedawać jajek z chowu klatkowego

Niemiecka sieć Aldi rezygnuje ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego w markach własnych.

Aktualizacja: 30.10.2019 16:33 Publikacja: 30.10.2019 07:16

Aldi nie będzie już sprzedawać jajek z chowu klatkowego

Foto: Bloomberg

Aldi wyznacza dobre trendy i jako jeden z pierwszych w Polsce zadeklarował całkowite odejście od jaj klatkowych w markach własnych do 2025 roku po rozmowach z Fundacją Alberta Schweitzera  - informuje fundacja w komunikacie prasowym.

- Naszymi działaniami od wielu lat konsekwentnie wspieramy dobrostan zwierząt. Jako odpowiedzialny społecznie przedsiębiorca, działający na rynku globalnym wprowadzamy zmiany równolegle w wielu krajach. Naturalnym działaniem po ogłoszeniu wycofania jaj z chowu klatkowego do 2025 roku było pójście o krok dalej w zgodzie z trendami światowymi – mówi Justyna Radwańska, Manager ds. Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa ALDI Polska.

Niemiecka sieć już teraz deklaruje, że w ofercie produktów marek własnych zawierających w swoim składzie jaja, w ponad 30 proc. pochodzą one z chowów alternatywnych, a liczba ta stale rośnie.

W Belgii i Niemczech sieci Aldi już nie sprzedają jaj z chowu klatkowego czylu tzw. trójek. - Jesteśmy nastawieni na szeroki dialog z producentami, wierzymy, że w Polsce ten cel uda nam się osiągnąć w zakładanym terminie, być może wcześniej - deklaruje Justyna Radwańska.

Dzięki inicjatywie Aldi jaja z chowu klatkowego praktycznie znikną z polskich sklepów podkreśla Karolina Skowron, dyrektorka Fundacji Alberta Schweitzera.

Także inne sieci handlowe w Polsce zapowiedziały rezygnację z "trójek" do 2025 roku, m.in. Biedronka, Lidl, a także Auchan, Tesco, Kaufland, Macro, Intermarche, Carrefour oraz Netto Maxima Grupe, do której należy sieć Stokrotka.

Aldi wyznacza dobre trendy i jako jeden z pierwszych w Polsce zadeklarował całkowite odejście od jaj klatkowych w markach własnych do 2025 roku po rozmowach z Fundacją Alberta Schweitzera  - informuje fundacja w komunikacie prasowym.

- Naszymi działaniami od wielu lat konsekwentnie wspieramy dobrostan zwierząt. Jako odpowiedzialny społecznie przedsiębiorca, działający na rynku globalnym wprowadzamy zmiany równolegle w wielu krajach. Naturalnym działaniem po ogłoszeniu wycofania jaj z chowu klatkowego do 2025 roku było pójście o krok dalej w zgodzie z trendami światowymi – mówi Justyna Radwańska, Manager ds. Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa ALDI Polska.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Polacy coraz chętniej kupują używane produkty. Które firmy już to zauważyły?
Handel
Rząd Orbana skarży sieć sklepów. Uważa, że został zniesławiony
Handel
W niedzielę, 28 kwietnia, sklepy otwarte. Okazja do zaopatrzenia się na majówkę
Handel
Kończy się czas wielkich promocji w sklepach. Specjalne oferty w innych kanałach
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO