Lalka Barbie wraca i to w dobrym stylu

Mattel, producent lalek Barbie i innych zabawek osiągnął wzrost przychodów w trzecim kwartale roku. Wszystko dzięki pandemii. Rodzice kupują dzieciom coraz więcej zabawek, by zając je podczas lockdownu.

Aktualizacja: 24.10.2020 15:51 Publikacja: 24.10.2020 15:06

Lalka Barbie wraca i to w dobrym stylu

Foto: Bloomberg

Przychody Mattel w okresie od lipca do września wzrosły o 10 proc. do 1,63 mld dolarów. Przewyższyło to szacunki analityków. W porównaniu z trzecim kwartałem 2019 roku, to wzrost o 348 procent.

Skorygowany zysk wyniósł 95 centów na akcję - informuje Bloomberg.

Według danych sieci handlowych takich jak Walmart i Target rodzic kupują coraz więcej zabawek. Wszystko przez Covid-19 który zmusił wiele stanów do zamknięcia szkół. Dzieci nie tylko odbywają zajęcia on-line, ale także głownie siedzą w domu, unikając kontaktu z rówieśnikami. Więc rodzice kupują im coraz więcej zabawek.

Mattel to nie tylko producent lalek Barbie, ale także samochodów i zestawów Hot Wheels, Matchbox, zabawek dla najmłodszych Fisher-Price, a także serii lalek Polly Pocket, Monster High czy zabawek związanych z Filmami takimi jak Toy Story i Park Jurajski.

Dyrektor generalny Mattel, Ynon Kreiz, powiedział, że spodziewa się, iż domki do zabawy Barbie i same lalki będą jednymi z najlepiej sprzedających się zabawek firmy w okresie świątecznym. Jednocześnie ostrzegł przed ewentualnymi problemami z dostawami, w związku a pandemią koronawirusa - informuje agencja Reutera.

„Nie możemy być pewni, że w pełni sprostamy gwałtownemu wzrostowi popytu konsumenckiego" - powiedział Kreiz.

Bloomberg

Na wzrost popularności lalek Barbie niewątpliwie miał wpływ fil "Przygody księżniczek" (Barbie Princess Adventure), który 1 września miał premierę w serwisie streamingowym Netflix. W pierwszym tygodniu od premiery był jednym z ośmiu najbardziej popularnych filmów dla dzieci na platformie - informuje portal MarketWatch. Do sklepów natomiast trafiła cała seria lalek i zestawów związanych z fabułą filmu.

Bloomberg

Przychody Mattel w okresie od lipca do września wzrosły o 10 proc. do 1,63 mld dolarów. Przewyższyło to szacunki analityków. W porównaniu z trzecim kwartałem 2019 roku, to wzrost o 348 procent.

Skorygowany zysk wyniósł 95 centów na akcję - informuje Bloomberg.

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Handel
Biedronka atakuje Lidla w walce o VAT. Kto zamrozi więcej cen?
Handel
Właściciel Milki troszczy się o Rosjan. „Nie możemy przestać dostarczać żywności”
Handel
LPP: nie handlujemy w Rosji od dwóch lat, ale wciąż zarabialiśmy
Handel
Krótsze godziny otwarcia sklepów w Wielką Sobotę. Gdzie zrobić zakupy w Wielkanoc?
Handel
Właściciel Sinsay i Reserved z rekordowymi wynikami. Nowe dane o sprzedaży w Rosji